تردد شناورها در مسیر گناوه به خارگ به دلیل باد شدید به مدت سه روز متوقف شد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: تردد شناورهای مسافربری و باری در مسیر گناوه به جزیره خارگ به علت شرایط نامساعد جوی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری متوقف شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، کیومرث جوکار اظهار کرد: باتوجه به سرعت وزش بادهای شمالی در خلیج فارس و متلاطم شدن دریا، امکان تردد شناورهای مسافری در مسیر گناوه به خارگ تا رسیدن به شرایط پایدار جوی امکان ندارد.

وی افزود: فعالیت ۲ فروند لندینگ گرافت باری که تامین کننده کالا و مایحتاج مورد نیاز مردم جزیره خارگ است، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری، متوقف شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: این اداره در زمینه سفرهای دریایی مسئولیت سترگی برعهده دارد و به هیچ وجه اجازه خروج هیچ شناوری به دریا تا زمان رسیدن به شرایط پایدار جوی را نمی‌دهد.

بندر گناوه به عنوان پس‌کرانه جزیره خارگ نقش مهمی در جا به جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر و ۱۷ مایلی گناوه واقع شده است.

 

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85139875

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48553

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.