بیش از چهار میلیون مسافر دریایی در بنادر قشم جابجا شدند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر و گردشگر دریایی از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری، از طریق بنادر این جزیره جابجا شده اند که این میزان آمد و شد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی اشتری با اشاره به افزایش ۶ برابری رفت و آمد شناورها به بنادر قشم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، اظهار کرد: از این تعداد مسافر و گردشگر ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۹۹ نفر وارد جزیره قشم شده اند و ۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۶۸۶ نفر از آن خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور معمول ایام نوروز امسال پیک سفرها به جزیره قشم بوده است، گفت: شروع پیک دوم سفرها همه ساله با پایان فصل تابستان شروع می‌شود که شرایط حاکی از افزایش سفرها نسبت به سال گذشته و لزوم آمادگی ارایه خدمات مناسب‌تر در آینده را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم به آخرین وضعیت حوزه تخلیه و بارگیری کالاها از بنادر تجاری قشم اشاره کرد و افزود: در ۷۵ روز ابتدای سال جاری یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۱۱۴ هزارتُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی یکهزار و ۳۵ کانتینر در بنادر تجاری قشم

اشتری میزان ترانزیت نفتی از طریق بنادر قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۱۰۰ درصد، ترانزیت غیرنفتی ۶۶ درصد، صادرات نفتی ۱۰ درصد و صادرات غیرنفتی را نیز ۲ برابر و میزان ترانشیپ (حمل دو سره) را نیز بیش از ۱۰ برابر اعلام کرد.

به گفته وی؛ همچنین در این بازه زمانی یکهزار و ۳۵ کانتینر در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85133116

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48254

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.