تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آب‌های آزاد هدف اصلی ماموریت ناوگروه ۸۶ بود

فرمانده گلستانی ناوبندر مکران که در ماموریت هشت ماهه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی به دور دنیا حضور داشت، گفت: تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد و مناطق دور دست یکی از اهداف اصلی ماموریتی این ناوگروه بود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، ناخدا یکم علی‌اصغر مظلومی روز جمعه در جمع مردم نمازگزار شهر علی‌آبادکتول اظهار کرد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران در هشت ماه ماموریت خود با حضور در سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی ضمن رساندن پیام صلح و دوستی مردم ایران و اقصی نقاط جهان و اهتزاز پرچم ایران، در پنج بندر این قاره‌ها پهلو گرفت.

وی بیان کرد: فرزندان شما در نیروی دریایی راهبردی ارتش و سربازان ولی امر مسلمین جهان در یک ماموریت هشت ماهه به دور از خانواده با قدرت، شعار «ما می‌توانیم» را به دستور فرمانده کل قوا به شعار «ما توانستیم» تبدیل کردند.

فرمانده ناوبندر مکران گفت: همرزمان ما در نیروی دریایی راهبردی ارتش در این ماموریت در واقع تا پای جان با عهدی که با ولی فقیه زمان بسته بودند، ایستادند.

ناخدا یکم مظلومی یادآور شد: در این ماموریت اولین‌های زیادی به عنوان دستاورد نیروی دریایی راهبردی ارتش رقم خورد که از آن جمله اجرایی کردن فرامین امام خامنه‌ای ( مدظله العالی‌) مبنی بر حضور در اقیانوس‌های دنیا و آب‌های آزاد دوردست بود.

وی افزود: ما در این ماموریت با تدابیری عملیاتی – پشتیبانی، پیش‌بینی شرایط جوی، با طی کردن عرض اقیانوس آرام وارد اقیانوس اطلس شده و با پیمودن عرض این اقیانوس به صورت کامل نیز از عرض اقیانوس هند عبور کردیم.

وی تصریح کرد: در این ماموریت هشت ماهه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش، گرفتار ۲ طوفان سنگین در اقیانوس آرام و یک طوفان خطرناک در اقیانوس اطلس شدیم که با درایت و نیز توکل به خدا و توسل به ائمه به سلامت از آن طوفان‌ها گذر کردیم.

ناخدا یکم مظلومی یادآور شد: آمریکا در واقع قدرت و توان دیدن ناوشکن دنا و ناوبندر مکران را نداشت و نمی‌توانست تحمل کند که ۲ ناو جنگی ایرانی بدون هیچ تهدیدی وارد حیاط خلوت آنها شده و در اقیانوس‌ها بدون کمک گرفتن از هیچ کشوری در حال حرکت است.

تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آب‌های آزاد هدف اصلی ماموریت ناوگروه ۸۶ بود

وی اضافه کرد: انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری به عنوان ۲ سیاست اصلی نیروی دریایی راهبردی ارتش در این ماموریت به جهانیان ثابت شد.

وی تاکید کرد: در اوج توطئه و تحریم دلاور مردان نیروی دریایی به نحو احسن وظایف خود را انجام می‌دهند و هر جا لازم باشد برای دفاع از منافع نظام جمهوری اسلامی و مردم شهید پرور ایران و مردم مسلمان جهان حضور خواهند داشت.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85129589

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48092

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.