بهره برداری آزمایشی از نخستین مرکز مکانیزاسیون مدیریت برنامه ریزی عملیات بندری در بوشهر

در آئینی با حضور عادل دریس مدیرکل امور بندری، خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‎‌ های سازمان بنادر و دریانوردی و صدرالدین محمد محمدی رئیس اداره امور مناطق ویژه و آزاد به عنوان نماینده مدیرکل امور اقتصادی و مناطق نخستین مرکز مکانیزاسیون مدیریت برنامه ریزی عملیات بندری مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در این آیین اظهار کرد: بندر بوشهر اکنون مفتخر است تا با فعالیت مرکز مکانیزاسیون مدیریت برنامه ریزی عملیات بندری در سه سامانه مجزای احراز هویت خدمات بندری، مدیریت پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی ها و همچنین مدیریت تردد کامیون ها را در راستای وظایف حاکمیتی، نظارت و تکریم ارباب رجوع اجرایی کند.

وی بیان کرد: با فعالیت سامانه مدیریت پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی ها ارائه درخواست مدارک مربوط به ثبت نوبت پهلودهی شناور و آغاز عملیات تخلیه و بارگیری به دفتر نظارت، اعلام زمان آغاز و پایان تخلیه و بارگیری به دفتر نظارت، بارگزاری مدارک ورود کشتی ها در سامانه جامع دریایی و صدور تاییدیه آغاز عملیات از دفتر نظارت بر بستر این سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در فعالیت سامانه مدیریت تردد کامیون نیز با بازخورد بسیار خوب این سامانه از تجمع کامیون‌ها در محوطه بندی و همچنین ترافیک بیش از سه کیلومتری در پشت درب محوطه بندری به حداقل برسد.

شکیبی نسب ادامه داد: سامانه مدیریت تردد کامیون با ارتباط پایدار با سامانه راهدی و سرویس نوبت دهی سازمان راهداری، موضوع ورود و خروج ناوگان کامیونی را از ابتدا تا انتها مدیریت و همچنین از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری می‌‎کند.

وی افزود: در مقاطعی در نبود سامانه مدیریت تردد کامیون شاهد توقف 30 تا 40 روز کامیون‌‎ها در محوطه بندر بوشهر بودیم که با راه اندازی سامانه یاد شده از توقف طولانی مدت کامیون ها جلوگیری می کند.

شکیبی نسب عنوان کرد: تسهیل در ورود و خروج شناورها در بندر بوشهر نیز به مانند وضعیت مشابه کامیون ها محقق شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63085

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48071

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.