امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری در زمینه جستجو و نجات دریایی بین ایران و پاکستان

یادداشت تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و پاکستان با حضور مسعود حسین مدیر کل در وزارت دفاع پاکستان و جلیل اسلامی عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن اظهار این مطلب که با توجه به مرز آبی مشترک با کشور پاکستان، این اداره کل در سال های اخیر مکاتبات و پیگیری های متعددی انجام داد که خوشبختانه این تلاش ها نتیجه داد، اعلام داشت: بر اساس این یادداشت تفاهم قرار است همکاری دو کشور در زمینه‌ جستجو و نجات دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ارتقاء یابد.

وی در تشریح این خبر افزود: مطابق این تفاهم نامه، دو طرف بر پشتیبانی از یکدیگر و تشریک مساعی به نحو مقتضی، بررسی و پاسخگویی به تقاضاهای واصله در زمینه همکاری عملیاتی بین مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(RCC & MRCC & MRSC) با توجه به قابلیتهای موجود، بهبود و توسعه روشها و ارتباطات مناسب به منظور همکاری بین مراکز هر دو طرف جهت پاسخگویی به سوانح اضطراری و انجام و هماهنگی عملیات های مشترک در ارتباط با ورود انواع مختلف تسهیلات جستجو و نجات به قلمرو طرف دیگر تاکید دارند.

عسکری نسب با اشاره به اینکه ایران و پاکستان دو کشور دوست و همسایه هستند گفت:‌ در گذشته همکاری های خوبی در این زمینه انجام گرفته و این تفاهم نامه در راستای این همکاری صورت گرفته است.

وی در تکمیل اظهارات خود اعلام داشت: انجام بازدیدهای متقابل توسط پرسنل مراکز جستجو و نجات طرف ها، برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی و مانورهای مشترک، همکاری در خصوص توسعه روش های جستجو و نجات دریایی، استفاده از فنون، تجهیزات و سایر امکانات، تبادل اطلاعات مرتبط با جستجو و نجات و ارائه کمک فنی به منظور انتقال افراد و شناور سانحه دیده در قلمرو طرف ها از مفاد این تفاهم نامه می باشد که می تواند ایمنی آبراه های منطقه را ارتقاء ببخشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی در پایان اظهار امیدواری کرد که بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری خوبی با کشور پاکستان داشته باشیم.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63057

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48053

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.