با اقدامات کوچک می توانیم از حوادث بزرگ جلوگیری کنیم

بهزاد فرجی، کارشناس کالای خطرناک و معاون عملیات شرکت افق چکاد دریا در گفتگو با خبرنگار سی نیوز گفت: در زمینه کالای خطرناک اگر ما تسلط داشته باشیم و بتوانیم آموزش ببینیم و آموزش بدهیم و تمام کسانی که در چرخه تامین هستند (تا زمانی که کالایی تولید می شود و به دست دست مشتری می رسد) اگر آشنایی کامل به کدهای تخصصی کالاهای خطرناک داشته باشند و قوانین جاده ای، دریایی و ریلی کالای خطرناک و آئين نامه حمل دريائی كالاهای خطرناكIMDG Code را اجرا کنند، قطعا از حوادث کاسته خواهد شد.

فرجی افزود: ما نیازی نیست یک دستورالعمل جدیدی را ارائه بدهیم. همه چیز آماده هست، فقط بایستی آموزش و ترویج بدهیم و اینکه مشتریان راغب بشوند که قوانین کالای خطرناک را بکار بگیرند.

این کارشناس کالای خطرناک درباره ماموریت ها و فعالیت های شرکت افق چکاد دریا بیان داشت: در بندر شهید رجایی به عنوان یکی از بنادری که بصورت تخصصی تر روی کالای خطرناک کار می کند، شرکت افق چکاد دریا که دارنده تنها پایانه اختصاصی کالای خطرناک در بزرگترین بندر تجاری کشوراست، با داشتن 17 هکتار محوطه اختصاصی و با استفاده از کارشناسان و پرسنل مجربی که دارد آموزش های زیادی در این زمینه داشته و در حال حاضر مدرسین متعددی در اختیار دارد که می تواند فرهنگ آموزش کالای خطرناک را ترویج بدهد و ما با کمال میل راغب هستیم که تمام آموخته های متخصصین مان را در اختیار حوزه چرخه تامین قرار بدهیم.

معاون عملیات شرکت افق چکاد دریا با اشاره به اینکه تاکید بر ایمنی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر به عنوان یک اصل اساسی توسط همه سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی پذیرفته شده است،  اظهار داشت: به منظور حفظ ایمنی تمامی افراد و حفاظت از محیط زیست، آشنایی کامل و رعایت قوانین صحیح برای حمل و نقل کالاهای خطرناک از طریق کشتی‌ها بسیار حائز اهمیت است. آموزش‌های مربوط به این حوزه شامل اصول ایمنی در برابر آتش‌سوزی، انفجار، نشت و ترکیدگی مواد خطرناک است که شامل اصول ایمنی در مواجهه با خطراتی نظیر آتش‌سوزی، انفجار، نشت و ترکیدگی مواد خطرناک می‌باشد.

فرجی با برشمردن جزئیات این آموزش ها خاطرنشان ساخت: آموزش‌های مرتبط با کالاهای خطرناک در بنادر و حمل آنها توسط کشتی‌ها، به حفظ سلامت عمومی نیز کمک می‌کنند. کالاهای خطرناک ممکن است شامل مواد سمی، رادیواکتیو، قابل انفجار یا آلوده‌کننده باشند که در صورت عدم رعایت قوانین و استانداردهای مناسب در حمل و نقل، می‌توانند خطرات جدی برای سلامت عمومی ایجاد کنند.

این کارشناس ارشد محیط زیست و مهندس شیمی درباره اهمیت این موضوع گفت: آموزش‌های مناسب و آگاهی از نحوه برخورد با این کالاها، ارگان‌ها و پرسنل در بنادر و کشتی‌ها را قادر می‌سازد تا به طور صحیح با این مواد برخورد کنند، آلودگی محیط زیست را کاهش دهند و خطرات جدی را کنترل کنند. معتقدم همیشه با اقدامات کوچک می توانیم از حوادث بزرگ جلوگیری کنیم.

 

گفتگوی اختصاصی و تولید محتوا: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47865

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.