جلوگیری از ورود کالا‌های بی‌کیفیت ملوانی به مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: از این پس از ورود کالا‌های بی‌کیفیت ملوانی یا ته‌لنجی به مناطق ساحلی خوزستان جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، علی داوودی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی ملوانان و تعاونی‌های مرزنشین خوزستان در دستور کار استاندارد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از ملوانان با استفاده از تسهیلات قانونی واردات کالا‌های ته لنجی، اقدام به واردات و ترخیص کالا‌های غیرضروری و بی‌کیفیت می‌کنند افزود: به منظور حمایت از مصرف کننده، نظارت بر واردات کالا‌های ته لنجی تشدید خواهد شد.

داوودی افزود: بخشی از کالا‌های وارداتی بی‌کیفیت ملوانی از طریق شهر‌های ساحلی خوزستان به سایر نقاط کشور عرضه می‌شود از این رو ادامه این وضعیت که به ضرر منافع عمومی است امکان پذیر نیست.

وی گفت: اداره کل استاندارد خوزستان از این پس بر نحوه واردات کالا‌های ته لنجی از شهر‌های بندری خوزستان نظارت قانونی خواهد کرد و چنانچه تشخیص داده شود که کالای وارداتی شاخص‌های استاندارد را ندارد به کشور مبداء مرجوع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه واردات کالا‌های ته لنجی ادامه خواهد شد افزود: سقف واردات کالا‌های ته لنجی مصوب گمرک باید رعایت شود تا تولیدکنندگان داخلی آسیب نبینند.

هم اکنون از شهر‌های بندری اروندکنار، چوئبده، شادگان، آبادان، هندیجان و ماهشهر کالای ملوانی یا ته لنجی وارد می‌شود.

هر ملوان خوزستانی طبق مقررات جاری و تمهیدات گمرک، می‌توانند سه بار کالای ملوانی طبق فهرست اعلام شده از سوی گمرک تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال کالا بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد کند.

 

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95966

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47594

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.