آخرین وضعیت احیای تالاب انزلی مشخص شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان جزییات احیای تالاب انزلی را تشریح کرد و گفت: لایروبی تالاب از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شده و معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای این تالاب، اختصاص یافته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی خمسی در گفت‌وگو با اشاره اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احیای تالاب انزلی، اظهار داشت: بودجه مذکور اخذ شده و با مصوبه هیات عامل مناقصه اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار، پیمانکار انتخاب و لایروبی تالاب انزلی آغاز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عمق تالاب کاهش یافته و رسوب زیاد است، بنابراین قصد داریم بر اساس مجوز محیط زیست استان گیلان چند لکه رسوب‌گیری بزنیم تا تالاب احیا شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مسیری که از سوی قایقرانان و مسافران مورد استفاده قرار می‌گرفت به دلیل عمق کم با مشکل مواجه شده و نمی‌توان از آن بهره گرفت، عنوان کرد: تالاب انزلی برای تمام مردم ایران است و از نظر تفریحی و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید به خوبی از آن بهره برد.

یونسی افزود: هر فردی به استان گیلان می‌آید یکی از دغدغه‌هایش بازدید از تالاب انزلی است و این ظرفیت گردشگری بالا باعث شده تا حساسیت نسبت به تالاب انزلی بالا باشد و احیای آن در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مسائلی از جمله حق‌آبه، سد زدن و فعالیت‌های کشاورزی، عمق تالاب انزلی کاهش یافته است، گفت: کاهش عمق تراز آب دریای خزر نیز یکی از مسائل بسیار مهم است به طوری که حتی قایق‌های با آب‌خور کم نیز نمی‌توانند به راحتی تردد کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: بنابراین با بازکردن یک مسیر، امکان تردد فراهم خواهد شد و می‌توان از این مسیر استفاه کرد و شرایط را به نحوی مطلوب پیش برد.

یونسی با تاکید بر اینکه احیای تالاب انزلی برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تالاب انزلی به شرایط مطلوبی برسد و بتوانیم از مزیت‌های گردشگری دریایی و تفریحی این تالاب برای مردم ایران استفاده کنیم.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62763

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47282

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.