تا دو ماه آینده کشتی های رو -رو در بندر انزلی پهلوگیری خواهند کرد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه، آفریقایی، آمریکای لاتین گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر به موضوع صادرات و به‌خصوص صادرات غیر نفتی تاکید فراوانی داشتنه‌اند؛ لذا وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت تلاش‌های زیادی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی انجام داده است.

مهدی صفری با بیان اینکه دولت نیز از برگزاری این نمایشگاه حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: ۷۵۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و محصولات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمینه خدمات لجستیکی اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: یکی از کارهای مهم انجام شده ایجاد خطوط کشتیرانی به غرب آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین به ونزوئلا و نیکاراگوئه بود ضمن اینکه از دیگر کارهای ما مهم صادرات به روسیه بود در حالی که تنها مسیر عبور آستارا به رشت بود که از پل قدیمی 70 ساله آستار انجام شد اما این پل به یک پل جدید تبدیل شد و اکنون عبور و مرور متعددی از این پل انجام می شود. همچنین تا دو ماه آینده کشتی های رو – رودر بندر انزلی پهلوگیری خواهند کرد.

در ادامه این مراسم همچنین مهدی ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این نمایشگاه از آن قبیل نمایشگاه هایی است که کشورهای در حال توسعه برای نمایش دستاوردهای صادراتی برگزار می کنند و دولت نیز حداقل هزینه های اقامات و رفت و آمد را بر عهده می گیرد و به افزایش صادرات کمک می کند.

وی اظهار داشت: کالاهای صادراتی و مقاصد صادراتی کشور بسیار محدود است لذا هدف اصلی این نمایشگاه افزایش مقاصد صادراتی و گروه کالایی صادراتی است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: http://fna.ir/3cccra

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47079

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.