بارگیری نخستین کشتی برنامه‌ای از بندر امام به مقاصد چین و جنوب شرق آسیا

نخستین کشتی برنامه‌ای خط منظم کشتیرانی کانتینری پس از بارگیری بیش از ٣ هزار TEU محصولات صنایع پتروشیمی از مبدأ بندرامام خمینی(ره) به مقصد بنادر چین عزیمت کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریا‌نوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: با آغاز به کار خط کشتیرانی کانتینری از مبدأ بندرامام‌خمینی(ره) به چین و جنوب شرق آسیا به منظور تسهیل و رونق مبادلات بازرگانی، این کشتی کانتینری در نخستین سفر برنامه‌ای خود، سوم اردیبهشت در اسکله‌های پایانه کانتینری بندرامام خمینی(ره) پهلو گرفت.

چگنی افزود: این کشتی با بارگیری بیش از ٣ هزار TEU کانتینر، بندرامام خمینی(ره) را به مقصد بنادر چین ترک کرد.

وی در تشریح ویژگی‌های پایانه اختصاصی کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: این پایانه اختصاصی با ۶٠٠ هزار TEU ظرفیت و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند ضمن ارائه خدمات بهینه به صنایع و صاحبان کالا در پسکرانه بندرامام خمینی(ره)، با رویکرد کاهش بهای تمام شده کالا گام مهمی در راستای افزایش رقابت‌پذیری با بنادر منطقه برداشته است.

سرپرست معاونت امور بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد‌: این کشتی کانتینری با ظرفیت ۵١٠٠ TEU پس از سه شبانه‌روز عملیات بارگیری کانتینر، نخستین سفر برنامه‌ای خود را از مبدأ بندرامام خمینی(ره) آغاز کرد.

چگنی با اشاره به این مهم که این امر موجب ارتقاء ضریب دسترسی بندر امام خمینی(ره) به شبکه حمل و نقل بین‌المللی خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: این اقدام منجر به بهره‌مندی از ظرفیت پایانه کانتینری این بندر و توسعه ملی در راستای محرومیت‌زدایی و بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار در منطقه خواهد شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62597

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46791

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.