جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان در سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از مبادی استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان می دهد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، محمد جولانژاد با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار سفر جابجا شده است، اظهارکرد: عمده کالاهای جابجا شده از مبادی استان گندم انسانی، شکر، ذرت دامی، کنجاله، انواع بنزین، گازوییل، کود اوره و علوفه بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته جابجایی ۱۳ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۲۲ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نیز ثبت شد که با توجه به مشکلات پیش آمده درخصوص عدم پرداخت به موقع کرایه از سوی صاحبان کالا، با کاهش ۲۰ درصدی جابجایی این محصولات از بندر امام خمینی(ره) مواجه بودیم.

جولانژاد خاطرنشان‌کرد: عمده محصولات جابجا شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) گندم انسانی، شکر، ذرت دامی، کنجاله، کود اوره، دانه چین بودند که توسط ۵۶۸ هزار و ۲۴۸ سفر به سراسر نقاط کشور جابجا شدند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر از بزرگترین بنادر فعال ایران است.

این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMd9D

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46463

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.