توجه ویژه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ به توسعه بنادر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به توسعه بنادر در قانون بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پسکرانه بنادر ظرفیت اقتصادی کشور برای رشد تولید و صنعت است و باید در مسیر بنادر نسل سوم حرکت کنیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل حسین زهی درباره ظرفیت پسکرانه بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد جمعیت جهان در نوار ساحلی زندگی می‌کنند اما در کشور ما اینگونه نیست و متاسفانه جمعیت کشور از نوار ساحلی فاصله دارند و در مرکز کشور متمرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت‌های صنعتی و تولیدی کشور نیز در نزدیکی بنادر و سواحل صورت نمی‌گیرد، مسئله‌ای که باعث شده هزینه تمام شده کالا افزایش یابد و نتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور به خوبی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به سمت بنادر نسل سوم و نسل چهارم حرکت کرده‌اند، عنوان کرد: باید در مسیر بنادر نسل سوم گام برداریم و شاهد فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: رشد تولید در کشور نیازمند بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشور است و پسکرانه بنادر یکی از ظرفیت‌های اقتصادی برای افزایش میزان تولید و توسعه صنعت به شمار می‌رود و باید بتوانیم در شمال و جنوب کشور با توجه به وجود بنادر از این ظرفیت کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

حسین‌زهی با اشاره به اینکه بنادر جنوبی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: باید شاهد حضور هرچه بیشتر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نوار ساحلی کشور باشیم و با توجه به دسترسی بندر چابهار به آب‌های آزاد دنیا و ظرفیت‌های بسیار بالای کانتینری در بندر شهیدرجایی باید از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده و با در نظر گرفتن مشوق‌های مالی و معافیت‌‌های مالیاتی، شرایط حضور و سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم.

وی همچنین از توجه ویژه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۲ به بنادر کشور خبر داد و گفت: اعتبارات خاصی برای کارکرد هرچه بهتر بنادر در قانون بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی از این فرصت ویژه به نحوی مطلوب استفاده کنند و شاهد رونق هرچه بیشتر و بهتر بنادر کشور نسبت به گذشته باشیم.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62484

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46311

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.