استاندار گیلان خواستار برطرف شدن مشکلات مسیر کشتیرانی با آستاراخان شد

استاندار گیلان گفت: با توجه به سیاست هوشمندانه دولت سیزدهم گسترش روابط با کشورهای همسایه به خصوص روسیه یکی از اهداف محوری بشمار می‌رود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در دیدار با استاندار آستاراخان روسیه اظهار کرد: در راستای این سیاست آستاراخان به‌عنوان دروازه تجارت روسیه محسوب می شود و گیلان نیز می تواند استان تعیین کننده در توسعه همه جانبه روابط با این کشور تلقی شود.

وی با بیان اینکه ارتباط گیلان با روسیه دیرینه است، افزود : این آمادگی وجود دارد که روابط تجاری ما نیز با همکاری آستراخان گسترش بیشتری یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: از این‌رو علاقمندیم برای گسترش و توسعه ارتباطات، تبادل هیاتهای تجاری را در سطح بالاتری افزایش دهیم و نمایشگاهی نیز در بندرانزلی داریم که روسیه و آستاراخان می توانند در آن حضور یابند تا توانمندی های ما بیشتر شناخته و زمینه همکاری ها نیز توسعه یابد.

عباسی همچنین خواستار برطرف شدن برخی مشکلات در مسیر کشتیرانی بین ۲ طرف شد و ابراز امیدواری کرد خط هوایی بین ۲ استان نیز فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

حجم گردش کالا در آستراخان ۱۶ میلیون تن درسال است

استاندار آستراخان روسیه هم در این دیدار گفت: با وجود ۲ بندر در این استان حجم گردش سالیانه کالا در آستراخان ۱۶ میلیون تن است.

ایگور بابوشکین اظهار کرد: خوشبختانه روابط آستراخان با ایران به خصوص استان گیلان بسیار خوب است و سعی داریم که بیش از پیش نیز این روابط توسعه یابد.

وی افزود: با توجه به درنظر گرفتن روابط دیرینه بین ایران و روسیه تلاش می کنیم تا این مناسبات در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی سال به سال افزایش و رونق بیشتری یابد.

استاندار آستراخان روسیه اضافه کرد: از سوی دیگر ۲ منطقه ویژه صنعتی و بندری در آستراخان ایجاد شده که این ۲ منطقه نظر سایر کشورها را هم جلب کرده و پیشنهاد می کنیم که سرمایه گذاران ایرانی به خصوص گیلانیان در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: امسال ما ۲ رویداد مهم داریم که نخستین آن جشنواره بین المللی موسیقی کلاسیک است که از همه کشورهای حاشیه دریای خزر برای حضور در این رویداد فرهنگی دعوت می کنیم تا هر کشور بتواند طی یک روز فرهنگ خود را معرفی کند.

بابوشکین خاطرنشان کرد: دومین رویداد نیز همایش رسانه ای است که سیاستمداران و دیپلمات‌ها در آن سخنرانی می کنند و بدین منظور بویژه از نمایندگان ایران نیز دعوت می کنیم تا در این رویداد حضور یابند.

استاندار آستراخان درباره برخی مشکلات مطرح شده توسط استاندار گیلان هم گفت: این موارد پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر برطرف شود.

بابوشکین در خاتمه از استاندار گیلان برای سفر به آستراخان روسیه در راستای ارتقا سطح روابط اقتصادی و تجاری ۲ استان دعوت کرد.

ایگور بایوشکین استاندار آستراخان روسیه در پایان این دیدار به اتفاق استاندار گیلان از نمایشگاه عکس کاسپین دریای دوستی بازدید کرد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://irna.ir/xjM8JL

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45858

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.