اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریالی برای لایروبی بندر آستارا

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سال گذشته با همکاری معاونت دریایی نسبت به انجام لایروبی بندر آستارا با اعتباری بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال اقدام شد و هم اکنون دو پروژه مشترک در لنگرود و انزلی در حال پیگیری است.

به گزارش سی نیوز مهدی نیکوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه در دست مطالعه معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است، اظهار کرد: سال گذشته با همکاری معاونت دریایی نسبت به انجام لایروبی بندر آستارا با اعتباری بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال اقدام شد.

وی افزود: هم اکنون دو پروژه مشترک با معاونت فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی شامل ساخت موج شکن بندر گردشگری دریایی چمخاله و همچنین ساخت و نصب بازوهای بارگیری اسکله دلفین(نفتی) مجتمع بندری انزلی در حال پیگیری است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه این واحد به همت همکاران توانست با جذب ۹۸ درصد از اعتبار تخصیص یافته سال ۱۴۰۱، عملکرد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته باشد، تصریح کرد: میزان پروژه های حوزه عمرانی و تجهیزاتی این معاونت نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از حیث مبلغ با رشد ۶۷ درصدی روبرو شده است.

نیکوکار با اشاره به پروژه های مورد افتتاح و قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: احداث باشگاه ملوانان، برق رسانی به کشتی ها و تعمیر اساسی سوکت های برق، تعمیرات اساسی ساختمان های بندر گردشگری دریایی چمخاله، مهمانسراهای بندر انزلی، بازسازی و تعمیر اساسی جرثقیل گرو، لیبهر و سه دستگاه ماشین آتش نشانی، خرید و نصب تجهیزات رادیویی، مخابراتی و الکترونیکی و همچنین تعمیرات اساسی شناور پاک بوم از جمله پروژه های ادامه دار از سال ۱۴۰۰ بوده که با اعتبار بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداری رسید و مورد افتتاح قرار گرفت.

وی ادامه داد: محوطه سازی تاسیسات زیربنایی محوطه ۲۲ هکتاری، تعمیرات اساسی روکش آسفالت محوطه های بندری، تفکیک کانال ها، اجرای شبکه اعلام و اطفاء حریق کل بندر، تعمیرات اساسی و انتقال یک دستگاه ریچ استاکر با اعتبار بیش از ۲۱۵۰ میلیارد ریال که در سال گذشته هزینه شد، نیز از جمله پروژه های ادامه دار و آغاز شده در سال گذشته هستند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به پروژه عمرانی مرتبط با تعامل شهر و بندر که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده اند و یا آغاز شده اند، تصریح کرد: لایروبی فاز اول تله رسوب گیر زیر پل غازیان، تعمیرات اساسی زمین چمن ورزشی اداره کل، اسکله گرد بلوار بندر انزلی، ترمیم روکش آسفالت خیابان بندر و تعریض خیابان خیابان شهید مصطفی خمینی(بایندر) از جمله پروژه های تعامل شهر و بندر می باشند.

نیکوکار با بیان اینکه ۱۴ پروژه در دست مطالعه است، گفت: ۹ پروژه منجر به اخذ مجوز از سازمان شده و یا فرایند تشریفات برگزاری مناقصه آنها در حال دریافت و پیگیری است؛ سه پروژه در دست بررسی و تصویب نهایی در کمیته های تخصصی نیز داریم و دو پروژه دیگر منجر به انعقاد قرارداد با پیمانکار گردیده است.

وی با بیان اینکه پنج پروژه سرمایه گذاری توسط این معاونت کنترل و نظارت گردید، تاکید کرد: سه سیلوی غلات به ظرفیت مجموع ۱۲۵ هزار تن و مخازن روغن در حال بهره برداری بوده و خطوط لوله نفتی با صد درصد پیشرفت از جمله پروژه های یاد شده است.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNBGJ

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45464

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.