ایجاد کریدور دریایی سبز بین اروپا و آفریقا

نمایندگان صنایع دریایی، معدن، فولاد و انرژی اتحادیه اروپا یک کریدور سبز دریایی بین این اتحادیه و آفریقای جنوبی ایجاد می‌کنند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا؛ احداث این کریدور توسط مجمع جهانی دریانوردی با همکاری و مشارکت کنسرسیوم‌هایAnglo American، Tata Steel، CMB، VUKA Marine: Freeport Saldanha، و ENGIE با هدف توسعه پایدار آفریقای جنوبی ایجاد می‌شود.

«یوهانا کریستنسن» مدیر‌عامل مجمع جهانی دریایی در ارتباط با ایجاد این کریدور گفت: ابتکار توسعه این کریدور سبز بین آفریقا و اروپا بر اساس انتقال انرژی توسط کشتیرانی و به دست آوردن فرصت‌های استراتژیک آفریقای جنوبی است؛ زیرا مطالعات اولیه فرصت‌های امیدوار کننده‌ای در چشم‌انداز شناسایی فرصت‌های شغلی در آفریقای جنوبی پیشِ روی ما قرار داده است. در واقع قاره آفریقا به عنوان یک بازیگر کلیدی در گذار جهان به انرژی‌های تجدید پذیر و حمل‌و‌نقل بدون آلایندگی است.

وی افزود: آفریقای جنوبی در امتداد مسیر‌های شلوغ کشتیرانی بین‌المللی قرار دارد و از بالاترین حجم ترافیک دریایی در منطقه مدیترانه برخور‌دار است؛ همچنین بهترین سیستم‌های بندری به منظور تجارت کالای با ارزش در این منطقه وجود دارد.

به گفتۀ وی اینک که سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در حال آماده شدن برای تجدید نظر در استراتژی کربن‌زدایی است و آن را در نشست آینده MEPC ۸۰ که در ماه جولای سال جاری میلادی برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد داد. توسعه و ایجاد یک کریدور سبز دریایی یکی از مباحث قابل بحث در این گردهمایی خواهد بود.

از سوی دیگر «پیتر ویتکات» مدیر‌عامل کسب و کار بازاریابی آنجلو امریکن یکی از اعضای کنسرسیوم نیز گفت: این ابتکار گام مهمی به سوی کربن زدایی گسترده در صنعت است؛ چراکه همگی در پی دستیابی به کربن صفر درصد هستیم و آفریقا بهترین فرصت در این ارتباط می‌باشد.

«رانجان سین‌ها» مدیر گروه کشتیرانی تاتا استیل هم در این زمینه گفت: ایجاد این کریدور صنعت کشتیرانی را به حمل‌و‌نقل اقیانوسی کم‌کربن هدایت خواهد کرد. ضمن اینکه پتانسیل‌های موجود در قاره آفریقا در زمینه معدن، فولاد و انرژی با ایجاد این کریدور بیش از پیش شناخته خواهد شد.

وی در پایان گفت: دستیابی به انرژی سبز از جمله اهدافی است که ما در این کریدور پیگیری می‌کنیم و در این ارتباط باید کشتی‌هایی با سوخت آمونیاک و هیدروژن ساخته شود.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95461

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45455

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.