ارزآوری دو میلیارد دلاری زیست فناوری دریا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به ارز آوری حدود ۲ میلیارد دلاری ذیل توسعه زیست فناوری دریا در منطقه بندرعباس، اظهار داشت: سوق دادن بحث امنیت غذایی از خشکی به دریا باید در کشور محور قرار گیرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مارین نیوز، مصطفی قانعی همچنین در باب جهت دهی و افزایش سهم غذا‌های دریایی در سفره مردم به این نکته اشاره کردند که: در ایران سهم غذا‌های دریایی یک ششم اندازه استاندارد است که در صورت افزایش سه برابری این سهم یک اقتصاد بزرگی را شکل می‌گیرد که خود دولت نیز از خریداران بزرگ آن محسوب می‌شود که برای دانشگاه‌ها و یا پادگان‌ها و … می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف این افزایش سهم در سبد غذایی مردم خاطر نشان کردند: به دنبال آن هستیم که در این بخش خصوصی با باز کردن بازار هم به اصلاح اقتصاد، هم سلامت و هم گسترش بحث امنیت غذایی در مقابل تغییرات اقلیمی بپردازیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر وجود ظرفیت گسترده‌ی دریا به خصوص در صورت پیوست فناوری جهت بهره برداری از آن نقش این ستاد را «رسوخ فناوری در این زمینه و کاهش هزینه ها» دانست.

 قانعی در ادامه در باب تامین منابع، ضمن برشمردن قانون جهش تولید، از قرارداد هلدینگ خلیج فارس با معاونت علمی و صندوق‌های cvc یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش مردم برای کار در حوزه شیلات و تاثیر بیشتر مشاهده مستقیم نتایج نسبت به کلاس‌های آموزشی از قراردادی با اتاق بازرگانی در خصوص تاسیس یک مزرعه الگو به شکل خصوصی، یاد کردد.

قانعی در خصوص قرارداد‌های امضا شده با کشور چین نیز بر لزوم وجود مشاوره‌های بین المللی در این زمینه تاکید کرده و افزود: از همه جهت بهتر است تا با مشاوره و استفاده از تجربه‌های دیگر ملل ره صد ساله را یک شبه طی کنیم تا اینکه با آزمون و خطا به راه و روش صحیح دست پیدا کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ضمن اشاره به اهمیت و تمرکز بر عمق بخشی به جای انجام کار‌های پراکنده، اضافه کردد: در صورت ایجاد این تمرکز و عمق بخشی در این حوزه، در چند سال آینده می توانیم شاهد دست یابی به دست آورد‌هایی غیر از نتایج حاصل از نفت، در این منطقه باشیم.

 

تنظیم و بازنشر: سی نیوز

منبع: http://marinenews.ir/fa/news/38299

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45080

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.