مرسک و msc به ائتلاف کانتینری خاتمه می‌دهند

خطو‌ط کشتیرانی مرسک دانمارک و ام اس سی سوییس اعلام کردند به ائتلاف 2m پس از پایان قرارداد خاتمه می‌دهند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا، خبر‌گزاری رویترز گزارش داد این شرکت‌ها اعلام کردند از سال ۲۰۲۵ میلادی استراتژی فعالیت فردی را دنبال خواهند کرد.

بر اساس این گزارش ائتلاف کانتینری ۲m در سال ۲۰۱۵ برای متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا، ایجاد رقابت و به صرفه بودن حمل‌ونقل در مسیر‌های اصلی آسیا به اروپا در سراسر اقیانوس اطلس و آرام شکل گرفت که بعد‌ها شرکت hmm کره جنوبی نیز به آن پیوست.

این ائتلاف در کنار ocean alliance و the alliance فعالیت می‌کنند.

شرکت msc پس از ائتلاف به تعداد کشتی‌های ناوگان خود افزود، اما مرسک کمتر به این کار رغبت نشان می‌داد؛ اما کشتی‌های جدید سازگار با محیط زیست بیشتری سفارش داد. بر اساس این گزارش «یوهان سیگز گارد» رئیس کشتیرانی اقیانوسی مرسک در گفتگو با رویترز یاد‌آور شد: امروزه ثابت شده که ما استراتژی متفاوتی داریم و راه‌ندازی جداگانه شبکه حمل‌ونقل توسط مرسک انعطاف پذیری را بالا می‌برد.

شرکت msc نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از پایان قرارداد به تقویت ناوگان و نوسازی آن اقدام کرده و جامع‌ترین شبکه حمل‌ونقل را تشکیل می‌دهیم. در پی اعلام این خبر سهام شرکت مرسک در بورس ۳.۶ درصد پایین آمد.

گفتنی است شرکت msc در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی از شرکت مرسک پیشی گرفت که در حال حاضر به طور مشترک ۱۷ درصد از بازار حمل‌ونقل دریایی را در اختیار دارند.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/94892/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43379

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.