تصویب قرارداد 100 میلیون دلاری برای ایجاد بندر جدید در یمن

شورای ریاستی یمن قرارداد 100 میلیون دلاری با امارات برای ایجاد یک بندر دریایی جدید در منطقه راس شروین در استان المهره را تصویب کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایلنا، شورای ریاستی یمن قرارداد 100 میلیون دلاری با امارات برای ایجاد یک بندر دریایی جدید در منطقه راس شروین در استان المهره را تصویب کرد. بندر جدید برای فعالیت‌های تجاری معدنی در استان المهره در شرق دور یمن اختصاص داده خواهد شد.

براساس این گزارش به نقل از رویترز یک مقام دولتی گفت که قرارداد با شرکت اماراتی “آغام” برای ساخت بندر دریایی در منطقه راس شروین در استان المهره، تحت سیستم ساخت، بهره برداری، واگذاری (BOT) امضا شده است.

این منبع اشاره کرد که پروژه شامل ساخت بندری متشکل از دماغه در چندین سطح، از جمله موج شکن به طول 1000 متر، اسکله 300 متری برای پهلوگیری کشتی‌ است.

او تصریح کرد: «این بندر علاوه بر جابجایی کانتینرها و کالاهای مختلف و تامین کشتی‌ها به صادرات سنگ آهک و سایر مواد معدنی اختصاص دارد.»

این پروژه، چند روز پس از توافق دولت‌های یمن و امارات، در 22 دسامبر، برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی در عدن، با ظرفیت 120 مگاوات انجام شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.