علاج ترانزیت «توجه» است

سی و سومین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی با حضور تمام اعضا هیئت مدیره و بازرسین و تنی چند از مدیران  در محل انجمن برگزار شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی، ترانزیت در ایران تبدیل به بیماری شده که تنها علاج آن«توجه»است. جلوگیری از بخشنامه های خلق الساعه و ناگهانی علی رغم بخشنامه شماره 151080 معاون پیشین رئیس جمهور، تیشه به ریشه زدن ترانزیت است. موضوع بن بیمه ترانزیت که روزها ترانزیت را درگیر کرده است فقط یک نمونه از موضوعات مهم و اساسی این روزهای ترانزیت است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه صورت جلسه مربوط به جلسه ای که در روز ملی حمل ونقل 26 آذر که در محل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برگزار گردید، قرائت شد که انجمن در آن جلسه به لزوم حل مشکلات موجود در مرز های ترکمنستان جهت تردد روان تاکید نمود؛از جمله: مسائلی که باعث جلوگیری از کندی تردد می گردد، افزایش نیروی کار در مرزها، افزایش ساعت کاری که البته با بررسی ها مشخص شد تا ساعت 19 افزایش ساعت پیدا کرده است و موضوع بعدی فعال نمودن اسکن در ساعت بعد از ظهر می باشد که می تواند تاثیر بسزایی در تسهیل تردد گردد. از جمله موارد دیگر سرعت در صدور ویزا ترکمنستان است که می تواند در کاهش توقفات موثر باشد.

در ادامه نامه ارسالی از سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای استان مبنی بر پیگیر توافقات کمیته مشترک اقتصادی ولایت هرات و استان خراسان رضوی قرائت و خصوص موضوع هزینه تاکید گردید هزینه اضافی دریافت نمیگردد و برای موضوع آموزش نیز مقرر گردید هماهنگی ها انجام شود.

همچنین درادامه، انجمن حمل ونقل بین المللی ایران در نامه ای در خواست اعلام نظر در خصوص حق توقف ناوگان خطوط ترانزیت سال 1402 نمود که مقرر گردید در اسرع وقت توسط کمیته های مزبور بررسی و نظر نهایی اعلام گردد و سپس مسائل جاری انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.