گزارش بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از بندر شهید رجایی بندرعباس

به گزارش سی نیوز، پس از جلسه هم اندیشی اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، ذینفعان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی که به دعوت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با هدف افزایش تعاملات فی ما بین و شناسایی بیشتر چالش های حوزه تجارت دریا محور در سالن مهمانسرای بندر شهید رجایی برگزار شد، ارزیابی عملکرد و مشکلات شرکت های حمل و نقل کشتیرانی هیوا امید دریا و پارس دریا سریع به سمع و نظر اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران رسید.

بازدید از شرکت های کشتیرانی هیوا امید دریا، پارس دریا سریع و راهیان تجارت مارین

بر اساس این گزارش، شرکت هیوا امید دریا  با 20 سال سابقه حمل و نقل بین المللی و عضو انجمن حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی و نیز 2 سال عضویت در انجمن کشتیرانی عمده مشکلات خود را در زمینه خسارات ،بازگشت و خرید کانتینر عنوان نمود. همچنین در ارزیابی عملکرد این شرکت، نسبت نوع کار خوب و بیشتر به صورت SOC فعالیت صورت می‌گیرد.

در بازدید میدانی از شرکت هیوا امید دریا  مشخص شد 2 نفر از عوامل انسانی شرکت هیوا امید دریا از آموزش های اتاق بازرگانی استفاده کرده و ضمن آشنایی با فعالیت های انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران،از عملکرد انجمن نیز بسیار رضایت داشتند.

در ادامه این بازدید دکتر مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران  بیان داشت که هر آنچه فکر می کنید در قالب یک دوره آموزشی در خصوص تهدیدات نماینده محلی و توجهاتی که باید به شرکت های ارائه دهنده این خدمات داشته، عنوان گردد تا آئین نامه ای در این خصوص تدوین شود.

طبق گزارش به عمل آمده طی دیدار هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از شرکت پارس دریا سریع، عمده فعالیت های تجاری این شرکت agency و چارترینگ بارهای فله عنوان شد که در این خصوص برای ارائه خدمات بهترP&I ، دفتر لندن شرکت پارس دریا سریع راه اندازی گردید و این کلوپ متعاقد شده که نگرانی های خود را بابت کار با ایران کم کند.

در ادامه این گزارش، برای ارائه خدمات چارترینگ کشتی های فله، این شرکت دفتری در دوبی راه اندازی نمود و در قالب بروکر فعالیت می نماید و نمایندگی کشتی هایی که چارتر می شود را نیز انجام می دهد و از برنامه های آینده شرکت پارس دریا سریع این است که  از 2 ماه دیگر در حوزه تریدرهای غلات فعالیت خواهد نمود.

 

در پایان این بازدید،آقای خمیسی بیان داشت که انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عملکرد بسیار خوبی دارد و اطلاع رسانی به اعضاء به صورت فعال انجام می پذیرد و بعنوان یکی از تشکل های فعال و ضابطه مند است.

در ادامه سلسله بازدیدهای اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از شرکت عضو در بندر عباس، ضمن بازدید از شعبه شرکت راهیان تجارت مارین عنوان گردید که عمده فعالیت و مشکلات آنها با راه اندازی طرح بیمه کانتینری مرتفع شده و این طرح عملکرد بسیار عالی داشته است.

در خصوص استفاده از خدمات آموزشی نیز عنوان شد که کارکنان دفتر تهران از خدمات آموزشی به صورت مرتب بهره مند می شوند ولی کارکنان بندر عباس کمتر از آموزش های انجمن بهره برده اند.

جلسه هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اتحادیه کارگزاران بندر عباس

در جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اتحادیه کارگزاران گمرکی بندر عباس آقای قاسم کلاهی مشکلات کارگزاران گمرکی بندر عباس را با شرکت های کشتیرانی که به صورت سلیقه ای عمل می نمایند مطرح کرد و گفت: این مشکل بیشتر مربوط به شرکت هایی است که عضو انجمن نیستند و زیر مجموعه های انجمن خیلی بهتر عمل می کنند. لذا ما از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست کردیم که آیتمی را لحاظ کنند که شرکت ها هنگام ثبت مورد تایید انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران هم قرار بگیرند تا عملکرد بهتری در صنف داشته باشند.

از دیگر مشکلاتی که مطرح شد در خصوص مشکلات مربوط به دموراژ، مشکلات سپرده های نقدی، درخواست چک و تعهد نامه ها و مشکلات خسارت کانتینر بود که دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهار داشت: تمامی این مشکلات با ارائه طرح بیمه کانتینری حل شده است و به جلسات برگزار شده قبلی با این اتحادیه و توافقات قبلی که نا تمام مانده است که برای حل این معضلات، شرکت های عضو اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس عضو طرح شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.