کاهش زمان معطلی ناوگان حمل و نقل در مرزها، تنزل هزینه‌ها و کرایه‌ها را منجر می‌شود

محمود امتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: فعالان حوزه حمل و نقل کشورمان همواره به دنبال تسهیل و روان‌سازی فعالیت مرزی با ترکمنستان بوده‌اند اما این پیگیری برای مدت زیادی، ناکام ماند. خوشبختانه در ماه‌های اخیر، با پیگیری‌های انجام گرفته و توامان رفع بحران ناشی از شیوع بیماری کرونا، ترکمنستان در مسیر روان‌سازی مراودات مرزی گام برداشت و در نتیجه شاهد تحولات مثبت و مطلوبی در این زمینه بوده‌ایم.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، وی افزود: در این میان، افزایش ساعت کاری و افزایش ترددهای مرزی، درخواستی است که طرف مقابل از ایران دارد و لذا ما نیز می‎بایست این فرصت را مغتنم شمرده و مبحث مذکور را مطالبه نماییم. عمده مشکلات موجود درحوزه حمل و نقل مربوط به مسائلی است که داخل کشورمان رقم می خورد و ریشه در رویه‌های اجرایی یا قوانین خلق‌الساعه دارد. گره‌گشایی از موانع فضای کسب و کار در این بخش، اهتمام و توجه جدی مسئولان دولتی را می‌طلبد.

نایب رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی تاکید کرد: توقع بخش‌خصوصی این است که دستگاه های دولتی متولی، محکم و قاطع نسبت به ساماندهی فعالیت های مرزی اقدام نمایند و مشکلات موجود در مرزها را مرتفع کنند.

امتی تاکید کرد: کاهش زمان توقف ناوگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی در مرزها از اهمیت بسزایی برخودار است و افت هزینه‌های حمل را منجر می شود.

حذف ترانشیپمنت می‌تواند عواقب زیان‌آوری را برای صنعت حمل و نقل بین المللی، رقم بزند

ابراهیم عطایی، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق خراسان رضوی نیز در سخنانی عنوان کرد: آنچه به عنوان مشکل در مرزهای کشور برای بخش حمل و نقل بین‌المللی مطرح می‌شود، امر تازه‌ای نیست و عمده این مسائل سال‌هاست که دامنگیر این بخش می‌باشد و بارها در جلسات مختلف نیز مطرح و بررسی شده است. متاسفانه چنین به نظر می رسد که عزم یا انگیزه لازم در دستگاه‌های متولی برای رفع اساسی و ریشه‌ای این موانع وجود ندارد و از این حیث بر دور تکرار افتاده‌ایم. اخذ تصمیمات نادرستی همچون حذف ترانشیپمنت در برخی از مرزها خصوصا مرز لطف آباد-سرخس ما را با چالش‌هایی مواجه می‌سازد که قابل اجتناب بوده‌اند.

عطایی درخواست کرد تا برای تسهیل‌گری در حوزه حمل و نقل بین‌المللی، پیشنهادات بخش خصوصی جهت افزایش ساعت کار در مرزها، قرار گرفتن نیمه یدک‌ها در پارکینگ‌های ایرانی، مشورت‌خواهی از تشکل‌های مرتبط در روند تدوین و تصویب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و… در دستور کار دولت قرار بگیرد. او بر ساماندهی و تجمیع مدیریت واحد مرزها تاکید نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.