فعالیت مستمر لایروبی خلیج گرگان ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از فعالیت مستمر پروژه لایروبی خلیج گرگان خبرداد و گفت: لایروبی کانال‌ آشور ۴۴.۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در برنامه کلی هم ۵۱.۹۹ درصد پیشرفت داریم.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، نوراله عباسی در خصوص آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهارکرد: پروژه لایروبی کانال‌های آشور خلیج گرگان تاکنون ۴۴.۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از پیش بینی برداشت یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب رسوب تاکنون لایروبی، ۵۲۴ هزار و ۹۰ مترمکعب آن محقق شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر از برنامه زمانبندی احیای خلیج گرگان جلوتر هستیم، افزود: در شمایل کلی این پروژه در برنامه ها هم، این طرح ۵۱.۹۹ درصد پیشرفت دارد.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۱۵ هزار و ۸۷۲ مترمکعب دیواره سازی دایک های حفاظتی انجام و هزار و ۲۶ متر هم تراورس کوبی شده است.

عباسی گفت: در حال حاضر ۱۲ بیل مکانیکی، ۲۰ کامیوه، سه دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر، دو دستگاه لایروب (کاترساکشن و دو زیست) و یک دستگاه پمپ درگ فلو در منطقه حضور دارند.

گفتنی است خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر واقع شده و از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار است.

پروژه احیای این خلیج بعد از سفر رئیس جمهور به گلستان در دستور کار قرار گرفت و با لایروبی کانال آشور آغاز شده و در مرحله بعد باید لایروبی کانال خوزینی و چپاقلی پس از مجوز سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شود.

همچنین باید پمپاژ آب دریا به خلیج گرگان هم پیگیری شده تا این پهنه آبی زنده بماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.