صدور مجوز تأسیس و ساخت اسکله مسافری در سجافی هندیجان

مجوز تأسیس و ساخت اسکله با کاربری مسافری با هدف توسعه و رونق سفرهای دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع صدور مجوزهای ساحلی و دریایی کشور تمدید و صادر شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل برای صدور مجوزهای ساحلی خوزستان و همچنین استعلام از دستگاه‌های اجرایی ذیربط، از صدور مجوز تأسیس و ساخت اسکله مسافری در منطقه سجافی خبر داد.

صدراله بهرامی گفت: پس از بازدیدهای کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل خوزستان صلاحیت‌های لازم برای ساخت اسکله مسافری در بندر مذکور احراز شد.

وی افزود: بر اساس این مجوز احداث یک پست اسکله شمع و عرشه به طول ۶۱ و عرض ۱۳ متر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در کیلومتر ۲۰ محور هندیجان سجافی و با هدف توسعه و رونق مسافری دریایی امکان‌پذیر می‌شود.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوزهای لازم جهت احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی تأکید می‌کند، بیان کرد: صدور این مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

وی افزود: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می‌توانند به پروژه‌ها و تاسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز کرده‌اند، تسهیلاتی را ارائه کنند و دارندگان مجوز می‌توانند از این مزیت برخوردار شوند.

بندر سجافی در فواصل ۱۵۳ مایلی از بندر بصره در عراق و ۱۲۵ مایلی از بندر شویخ قطر، توانسته نقش مهمی را در مبادلات کالا برای صاحبان کالا و بازرگانان با کشورهای همسایه ایفا کند.

بندر سجافی با برخورداری از مزایایی چون پس‌کرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت از طریق کالاهای ته‌لنجی و همراه ملوان و همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.