وحدت رویه، عامل مهم موفقیت مذاکرات، پیگیری‌ها و مطالبات صنفی است

مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در نشست مشترک انجمن‌های صنفی هشت‌گانه شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل کشور که در مشهد برگزار شد، شرکت کرد.

پل مه در این نشست با اشاره به احیا دبیرخانه مشترک انجمن‌ها، اظهار کرد: این اقدام بسیار شایسته و قابل اهمیت است و نمونه این هم‌افزایی در قالب سندیکا در کشورهایی مانند ترکیه وجود دارد. قطعا این تشکل‌ها با ایجاد هم‌افزایی و هم‌صدایی می‌توانند یک تصمیم واحد برای کسب منفعت مشترک در افق منافع عمومی و ملی را تدوین کنند.

وی با اعلام آمادگی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برای هرگونه فعالیت مشترک برای مدیریت حرفه‌ای صنفی، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌‌شود، مذاکرات، پیگیری‌ها و مطالبات به سرانجام نرسد، نبود وحدت رویه در انجمن‌ها بوده که هریک به نوعی به فکر انتفاع بخش خود بوده‌اند، فارغ از اینکه این انتفاع می‌تواند روزی یک حربه بر علیه یکایک ما باشد و نمونه بارز آن را در موضوع آیین نامه‌های اجرایی بیمه مرکزی در حوزه ترانزیت، شاهد هستیم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با تاکید بر اینکه برای نقش و بنیان نهادن حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در شکل و شمایل جدید، یک خاستگاه عمومی وجود دارد، عنوان کرد: ما برای تعیین محل دبیرخانه و برگزاری جلسات آمادگی داریم اما باید این نکته را هم مدنظر قرار دهیم که با توجه به اینکه متاسفانه عمده تصمیمات در تهران اتخاذ می‌شود، تصمیمی گرفته نشود که خود ما مانعی برای پیشرفت توافقاتی که قرار است صورت گیرد؛ باشیم.

وی در ادامه گفت: اگر این اعتقاد راسخ وجود داشته باشد که این دبیرخانه مستقل از هر مجموعه دیگری ایجاد شود باید شخصیت حقوقی هم داشته باشد تا احیانا به سمت مجموعه‌ای سوق داده نشود و شائبه‌ای مبنی بر عدم توانمندی مدیریتی ایجاد نگردد.

پل مه خاطر نشان کرد: زمانی که جزیره‌های واحد را در کنار هم قرار دهیم، هر یک با توانمندی‌های خود می‌تواند نماینده یک ایده و نظر باشد تا در اتحاد نهایی، قدرتی را بوجود آورد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به تاسیس یک کنسرسیوم لجستیکی، اظهار داشت: این کنسرسیوم با تجمیع سرمایه‌های خُرد و کوچکی شامل 300 شرکت است که به لحاظ سرمایه توانسته رقم قابل توجهی را مدیریت کند.

وی افزود: اکنون دولت امکان کمک و تامین مالی را به هر علت ندارد بنابراین اگر خودمان تامین کننده مالی باشیم می‌توان مطالبه‌گری را تا سرحد امکان انجام داد.

پل مه در خصوص واردات ناوگان به کشور، گفت: اگر این اجماع و افق بلند کار گروهی قبل از دادن مجوز واردات به کامیون‌ها وجود داشت، افراد سودجو در این حوزه ورود پیدا نمی‌کردند و همین یَد واحده می‌توانست فرصت های اشتغالزایی را تدارک ببیند.

وی افزود: چرا باید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد؟ زمانی که مطالبه‌گری ما در حد و اندازه یک شرکت با حداکثر 10 دستگاه کامیون، باشد تمام همّ و غمّ فقط برای پلاک‌کردن این کامیون‌ها خواهد بود تا به چرخه کار راه یابند اما اگر واقعیت در قالب یک گزارش تحلیلی به مراجع بالاتر مانند شورای عالی امنیت ملی ارائه و بیان شود عدم وجود کامیون از جمله عوامل ایستا در توسعه اقتصادی و لجستیکی کشور است، قطعا تصمیمات نافذتری اتخاذ می‌گردد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تصریح کرد: متاسفانه تا کنون شاهد ارتباط موثری از سوی حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با مراکزی مانند شورای عالی امنیت ملی، نبوده‌ایم در حالی که در جاهای دیگر این اتفاق رقم می‌خورَد و حتی اگر شکل اجماع در آن وجود نداشته باشد، به راحتی با دریافت موافقت‌ها و مصوبات از مراجع تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز، تسهیل حوزه کسب وکار آنها فراهم می‌گردد.

وی در پایان اظهار کرد: در مجموع با نظرات دوستان موافق هستیم، به هرحال با آن  که به عنوان یک عضو جدید در مجموعه‌ای که اغلب آنان در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فعالیت می‌کنند، ورود پیدا کردیم اما سعی خواهیم کرد تا نقطه نظرات این جمع را برتابیم و نظریه‌ای در تعارض منافع ارائه ندهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.