پنگئوس(Pangeos)، بزرگترین شهر شناور جهان

تصاویری از کشتی تفریحی غول پیکر ۶.۸ میلیارد پوندی که به اندازه یک شهر کوچک است رونمایی شده که در صورت ساخت به بزرگ ترین سازه شناور جهان تبدیل می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، این کشتی تفریحی عظیم که پنگئوس (Pangeos) نامیده می شود به شکل یک لاک پشت طراحی شده که ۵۵۰ متر طول دارد و در عریض ترین نقطه خود ۶۱۰ متر خواهد بود و قابلیت جای دادن ۶۰ هزار مهمان را در خود دارد که عملا آن را به یک شهر شناور تبدیل می کند.


به گفته طراحان شرکت ایتالیایی لازارینی (Lazzarini)، این کشتی شامل چندین هتل، مرکز خرید، پارک و همچنین بنادر کشتی و هواپیما خواهد بود. آنها امیدوارند که این طرح بلندپروازانه پس از یک پروژه تامین مالی جمعی مرتبط با NFT به واقعیت تبدیل شود.

بنا به گزارش ها، ساخت چنین کشتی عظیمی حداقل هشت سال طول می کشد. طراحان بر این عقیده اند که برای به انجام رساندن این پروژه می بایست یک کارخانه کشتی سازی به طور خاص به همین منظور راه اندازی شود. آنها می گویند: «یک کشتی غول پیکر به یک کشتی سازی غول پیکر نیاز دارد. طرح اولیه یک کشتی با اندازه مشابه شامل به سرانجام رساندن زیرساخت کشتی سازی ویژه ای است که در هنگام راه اندازی، موج لازم برای شناور کردن کشتی عظیم را به وجود آورد.»

به عقیده آنها، زیرساخت فرض شده این کشتی سازی با عرض ۶۵۰ متر و طول ۶۰۰ متر، دسترسی مستقیم به دریا را فراهم می کند.

بدنه عظیم این کشتی با ۳۰ متر آبخور از ۹ سینه مختلف تشکیل و به چندین بلوک تقسیم شده است و برای حرکت کردن از ۹ موتور ابررسانا با دمای بالا (HTS) استفاده می کند که هر موتور تماما برقی قادر به تولید ۱۶ هزار و ۸۰۰ اسب بخار قدرت است و از منابع انرژی مختلف داخل خود نیرو می گیرد.

طراحان همچنین ادعا می کنند که پنگئوس می تواند از بال های خود برای سفری بدون مصرف سوخت استفاده کند و از این طریق به ابرسازه ای دوستدار محیط زیست تبدیل شود.
علاوه بر این، قسمت پشت بام آن با پنل های خورشیدی پوشانده شده است که بخشی از انرژی پاک لازم برای تامین انرژی آن را فراهم می کند.


لازارینی می گوید در حال راه اندازی یک طرح سرمایه گذاری جمعی برای فروش فضاهای مجازی در این سازه آبی است. مهمانان می توانند در مکان های مختلف، از اقامتگاه، آپارتمان و خانه گرفته تا ویلاهای فوق العاده و کاخ های سلطنتی اقامت کنند.

این شرکت می گوید: «فضاهای مجازی این کشتی را می توان تحت یک مجموعه NFT خریداری کرد و کاربران می توانند با اعتبار خود به مایملک مجازی شان دسترسی داشته باشند.» در صورت ساخت کشتی در واقعیت نیز از اعتبارات مشابه به عنوان سپرده ملک استفاده می شود.

لازارینی اضافه می کند: «این ابرکشتی نام خود را از پانگه آ (پانژه آ) گرفته است؛ ابرقاره عظیم دوران پیشاتاریخ که در اواخر دوره پالئوزوئیک و اوایل مزوزوئیک وجود داشت.

 فیلم کشتی Pangeos؛ بزرگترین شهر شناور جهان

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.