آموزش های ویژه دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر گفت : توسعه زیرساخت همه جانبه آموزش های مهارتی در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و سازمان ها با هدف توسعه کشور ضرورتی اجتناب پذیر است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری روز چهارشنبه همایش مسوولان آموزش شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش مازندران در سالن دانشگاه دریایی نوشهر افزود: جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش داشته باشد و ما تلاش داریم که از موضوعات کلاسیک را کم و آموزش های مهارت محور و کار را در عرصه و کارورزی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر اولویت نخست فرهنگیان کشور این هدف است که در حال تعلیم و تربیت می باشند که فرهنگیان نخستین بسیجیان آموزش های مهارتی در جامعه هستند.

وی با اشاره به دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در موضوعات تعلیم و تربیت اظهارداشت: در زمان حاضر پنج رشته کارشناسی جذب و آموزش و تعلیم در این دانشگاه وجود دارد که در کنار جذب دانشجو برای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای چند سازمان دانشجوی غیر نیروی دریایی همچون سازمان های دریایی، نیروی انتظامی در بخش دریا ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ، شرکت ملی نفت کش و سازمان بنادر آموزش می دهد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر گفت: در این پنج رشته که زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است بیش از ۷۰ نفر در رتبه های استادیار، دانشیار و استاد تمام و ۷ رشته کارشناسی ارشد نیز دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که ۵۰ درصد دانشجویان شخصی هستند.

وی از برگزاری ۲ رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه خبر داد و افزود: ۸۰ درصد پیشرفت کاری انجام شده است تا به زودی به عنوان نخستین دانشگاه دریایی در سطح منطقه ، رشته عملیات دریایی و ناوبری و فرماندهی کشتی در مقطع دکترا در این دانشگاه میزبان علاقمندان باشیم.

وی به افتخارات نیروی راهبردی دریایی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان تصور می کردند با توجه به فاصله و شناورهای که نیروی دریایی ارتش دارد نمی تواند این میزان را دریانوردی کند که در سال گذشته بریا پاشخ دادن به یاوه گویی دشمن توسط ناوگروه ۷۵ که ناوشکن سهند همراهش توسط متخصصین همین دانشگاه و دانشگاه های سراسر کشور ساخته شد تمام ایرانی بود به همراه ناوبندر بکران مسیری ۴۵ هزار کیلومتر را تا از دماغه نیک و اقیانوس اطلس به بندر سنپترزبورگ روسیه رفت و برگشت در ۱۳۳ روز را بدون پهلو گرفتن در بندری طی کرد که حاصل زحمات آموزش و پرورش است که در ادامه در این دانشگاه دانش آموخته می شوند که موجب عزت ایران می شود.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری ادامه داد: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا در حوزه های نظامی ، سیاسی و علمی تاثیرگذار است و تنها در یک ناوشکن بیش یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه استفاده شده است.

وی اظهارداشت: دانش دریایی و به ویژه دانش زیر سطح از علوم و دانش برتر(هایتک) است و ایران امروز در حوزه دریا و تجهیزاتی که برای دفاع از مرزهای دریایی کشور موردنیاز است توسط دانش آموختگان این دانشگاه و دانشگاه های سراسر کشور شرکت های دانش بنیان ایرانی تهیه و آماده می شود و نیاز به هیچ کشوری با توجه به تحریم های ابتدای انقلاب و دفاع مقدس نیستیم و در سایر حوزه ها همچون هوا، زمین و موشکی و سایر ابعاد همکاران افتخاراتی را خلق کرده اند.

وی مرکز افتخارات در حوزه دریا در کشور را این دانشگاه دانست که در مازندران قرار دارد که موجب افتخار نیروی دریایی ، استان و شهرستان نوشهر بوده است .

وی تصریح کرد: به زودی تغییراتی در جذب دانشجوهای نیرو در حال انجام است تا بتوانیم جذب دانشجویان فنی و حرفه ای در این دانشگاه داشته باشیم برای پنج رشته کارشناسی رشته ای ریاضی و فیزیک جذب می شد ولی هم اکنون دانشجویان فنی و حرفه ای و دانش آموختگان کاردانش در مرکز باقر علوم رشت که ۲۱ رشته تخصصی برای نیرو جذب می شدند و قرار است که به زودی از دانشجویان دانش آموخته فنی و حرفه ای و کار دانش پذیرش شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.