لزوم تکمیل زیرساخت های صنعت کشتی سازی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت های صنعت کشتی‏ سازی ، خواستار اختصاص اعتبار برای این صنعت از سوی مجلس در بودجه سال آینده شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، علی نبوی اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی طی سالیان گذشته در راستای توسعه صنعت کشتی سازی انجام شده است و شناورهای بزرگی در داخل کشور ساخته شده است.

وی افزود: یکی از ضرورت هایی که وجود دارد این است که ما احتیاج به تکمیل زیرساخت های کشتی سازی داریم و اگر بتوانیم در قانون بودجه با توجه به دولتی بودن مجتمع فراساحل و فرصت های بالقوه ای که در صنعت دریا وجود دارد منابعی را برای بازسازی و تکمیل ظرفیت های ایزوایکو دریافت کنیم، شاهد اتفاقات مثبتی در اقتصاد دریا محور خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: قانون توسعه صنایع دریایی سال ۸۷ تصویب شده است که دارای مدت اجرایی ۱۰ ساله بوده و تمدید هم شد از این رو لازم است مجلس این قانون را با توجه به فرصت هایی که در اقتصاد دریا وجود دارد بروزرسانی کند.

نبوی بیان کرد: برای صندوق توسعه و حمایت از صنایع دریایی، منابع خوبی در دولت دیده شده است که اگر این منابع در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد می تواند پیشران خوبی برای توسعه باشد.

احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در حاشیه این بازدید اظهارداشت: یکی از آرزوهای ما این است که صنایع دریایی و کشتی سازی رونق بسیاری پیدا کند ما در نفتکش جزو ۱۰ کشور و در کشتیرانی جزو ۲۰ کشور اول دنیا هستیم و امروز در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار گرفته ایم.

وی افزود: در مجتمع کشتی سازی بندرعباس حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است از این رو بایست به مانند بنگاه های پیشرفته دنیا بازگشت سرمایه هم متناسب با سرمایه گذاری انجام شده محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی رغم توصیه های مکرری که مقام معظم رهبری داشتند به شدت در اقتصاد دریا محور عقب هستیم و در این حوزه در سواحل جنوبی و سواحل دریایی خزر با مشکلاتی روبرو هستیم.

دنیامالی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس در نظر دارد برای برنامه هفتم توسعه از نظرات کارشناسان و صاحب نظران استفاده کند و برای این مهم بازدیدهایی از مراکز و صنایع مهم انجام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.