تمایل روسیه به استفاده از قابلیت های ترانزیت کالا از بندر چابهار

 مدیر منطقه آزاد آستاراخان روسیه گفت: بندر چابهار بندر بسیار مهمی در سیستم حمل و نقل کالاست که می تواند برای ترانزیت بار و کالا به روسیه و کشورهای آسیای میانه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، سرگی میلوشکین در بازدید از بندر چابهار و در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: فرصت های سرمایه گذاری و امکانات بندرچابهار برای پذیرش کالا و پهلوگیری انواع کشتی با تناژ بالا مناسب و می تواند مقصد بار کشورهای آسیای میانه باشد.

وی بیان کرد: به همراه هیأتی از جمله نماینده مجلس دومای روسیه از زیرساخت ها و امکانات بندر چابهار بازدید کردیم و جای خوشحالی دارد که اقدامات خوبی برای توسعه این منطقه انجام شده است.

هیأت روسی به منظور بررسی ترانزیت کالاهای روسیه از مبدأ هند و آسیای جنوب شرقی از زیرساخت های طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ظرفیت ها، مزایا و فرصت های بندر چابهار و نقش این بندر در کریدور شمال – جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: زیرساخت های لازم برای تخلیه و بارگیری کالا در بندرچابهار ایجاد و تخفیفات و تشویقات برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران نیز در نظر گرفته شده و هم اینک هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی های بزرگ ۱۰۰ هزار تنی و ارائه خدمات زیربنایی در این بندر وجود ندارد.

قاسم عسکری نسب افزود: بسته های پیشنهادی در حوزه های ساخت اسکله، ساخت پسکرانه، ترمینال های کانتینری و مواد فله به سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی ارائه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.