ماجرای لغو سفرهای دریایی از کیش به قطر

قرار بود کیش به واسطه نزدیکی به قطر، کشور برگزارکننده جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال یکی از مقاصد میزبان هواداران این رشته ورزشی و محل اعزام مسافران به صورت هوایی و دریایی باشد که در این راستا علی‌رغم اقدامات انجام شده نتیجه ای که باید حاصل نشد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، از زمان اعلام آمادگی ایران برای همکاری با کشور قطر در میزبانی از هواداران جام جهانی به علت نزدیکی و تشابه آب و هوایی کیش با کشور قطر در این جزیره امیدهای فروانی برای بهره مندی از این فرصت ایجاد شد.

اقدامات اصلی جزیره برای این مهم با ساخت چهار زمین فوتبال، اصلاح زیرساخت های مجموعه ورزشی المپیک، میزبانی ۲ روزه از وزرای راه ایران و قطر و برنامه ریزی جزیره فوتبالی از ابتدای سال جاری شکل جدی تری به خود گرفت.

هرچند بسیاری از اجرای این برنامه به قوت ادامه دارد اما به علت لغو سفرهای دریایی دست کیش از این فرصت کوتاه شد و خبرگزاری جمهوری اسلامی برای روشن تر شدن علت لغو این سفرها با معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به گفت و گو پرداخته است.

مرتضی رمضانی گالشی در این گفت و گو اظهار کرد: این سازمان زیرساخت های لازم از جمله جانمایی گیت های خروجی، بهره گیری از کشتی سانی و اجاره یدکش در بندرگاه کیش، تامین سوخت یارانه ای کشتی ها و یا خرید سوخت از سوی سازمان منطقه آزاد برای برقراری ارتباط دریایی با دوحه قطر به مدت یک ماه و بیشتر را انجام داده بود.

وی یادآور شد: این اقدامات را تا مرحله قرار داد پیش برده بودیم که به محض صدور اجازه پهلوگیری به کشتی های ایران در بندر الحمر از سوی دولت قطر، اعزام مسافر به محل برگزاری مسابقات جام جهانی از مبدا کیش آغاز شود اما به دلیل سیاست های کشور میزبان این امکان لغو شد.

رمضانی گالشی اضافه کرد: دولت قطر اعلام کرد به علت حجم کاری و مشکلات تردد و حمل و نقل ترنسفر بین بندرگاه الحمر تا استادیوم، آمادگی لازم برای حضور این تعداد مسافر از طریق دریایی را ندارد.

هماهنگی ها از ۶ ماه پیش انجام شده بود

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:با توجه به اهمیت مسیر دریایی و هوایی در حوزه حمل و نقل کیش، سازمان منطقه آزاد کیش از ۶ ماه پیش مکاتبه ها و پیگیری هایی با وزارتخانه های راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه انجام و حتی ۱۰ روز پیش با معاونان این وزرا که مسوول مرتبط در حوزه جام جهانی هستند نیز جلساتی انجام شد که در آن بر وجود ظرفیت تردد کشتی بین کیش – قطر تاکید شد.

وی اضافه کرد: به علت این سیاست دولت قطر موضوع حمل و نقل دریایی هواداران تیم ملی از جزیره کیش به صورت دریایی مسکوت مانده و در صورتی که طرف مقابل آمادگی برای پذیرش کشتی از مبدا کیش و تامین بلیط مسابقات را داشته باشد برقراری سفر در کمترین زمان ممکن از این سازمان وجود دارد.

برقراری مسیر دریایی با قطر و امارات بعد از جام جهانی

رمضانی گالشی با بیان اینکه جایگزینی ۳۰ درصدی حمل و نقل جزیره از طریق کشتی یکی از رویکردهای اصلی توسعه گردشگری این جزیره است اضافه کرد: به واسطه ایجاد زیرساخت ها این آمادگی وجود دارد کشتی های کروز بین کیش – قطر و امارات متحده عربی و همچنین برخی مسیرهای داخلی با هدف رونق تردد دریایی برقرار شود.

وی افزود: به دلیل وجود اشتراکات مسافری، باربری، حمل و نقل کالا و حضور ایرانیان خارج کشور با نگاه جذب سرمایه گذاری خارجی و گردشگر باید مسیر هوایی و دریایی بین ایران به امارات از طریق کیش فراهم شود.

سه پرواز از کیش به قطر برقرار شد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همزمان با بازی های تیم ملی ایران با هم گروه های خود در تاریخ های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذر سه پرواز از فرودگاه کیش به قطر با هماهنگی و چارتری بخش خصوصی برقرار شده است.

وی افزود: برقراری این سه پرواز قطعی ون هایی بوده انتظار می رود کیشوندان و مسافران حضور پررنگ در آن داشته باشند افزود: کم بودن فاصله زمانی حدود ۴۵ دقیقه و هزینه پایین قیمت بلیط هواپیما از جمله مزیت های بهره مندی از این پروازه ها است.

رمضانی گالشی افزود: همچنین از سوی جامعه هتلداران کیش تخفیف های ویژه ای برای اسکان مسافرانی که از این جزیره عازم دوحه هستند لحاظ شده است و بلیط تماشای بازی نیز به صورت جداگانه از سوی چارتر کننده برای افراد تامین خواهد شد.

وی گفت: هر پرواز حدود ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد و مسافران می توانند در صورتی که تمایل به اقامت در قطر ندارند پس از تماشای بازی با استفاده از این پرواز به کیش بازگشته و در این جزیره اقامت کنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه چارترکننده این امکان را دارد که در صورت تامین بلیط تماشای مسابقات تعداد پروازها را نیز افزایش دهد افزود: با هماهنگی چارترکننده، هتل و این سازمان تمام برنامه های این پروازها نهایی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.