افزایش تعاملات تجاری بزرگ مقیاس با ایجاد شهر لجستیکی بندرعباس

استاندار هرمزگان در شورای اداری فوق‌العاده با حضور حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: از ظرفیت شهر لجستیکی بندرعباس برای افزایش تعاملات با کشورهای عضو اکو و تجارت بزرگ مقیاس با روسیه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مهدی دوستی در شورای اداری فوق‌العاده هرمزگان با حضور حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران، شهر لجستیکی بندرعباس را از پروژه‌های پیشران این استان برشمرد و گفت: این طرح در پس‌کرانه‌ بنادر شهید رجایی و شهید باهنر با مساحتی بیش از یکهزار و ۱۶ هکتار در حال اجرا است.

وی همچنین با اشاره به مشکل آب در شرق استان و منطقه مکران اظهار داشت: در استان هرمزگان ۲۶۰ میلیون مترمکعب رواناب داریم که بی‌هیچ استفاده‌ای وارد دریا می‌شود که می‌توان با احداث سدهای گابریک و سدیچ بخش عمده‌ای از این رواناب‌ها را کنترل و در خدمت کشاورزی و توسعه قرار داد.

استاندار هرمزگان افزود: برای توسعه استان ۱۶ پروژه پیشران در نظر گرفته شده است و روی مواد خام خروجی از استان شهرهایی تعریف کردیم و به عنوان مثال از سیلیسی که در استان داشتیم احداث شهر شیشه و از ترکیب زنجیره‌های شیمی و معدن احداث پارک کودهای فسفاته در دستور کار قرار گرفته است.

دوستی ادامه داد: یکی از مسائلی که در سواحل مکران داریم این است که ما از بندرعباس تا چابهار هیچ نیروگاهی نداریم و همچنین در این نوار ساحلی اشتغال غالبا بر اساس رویه‌های ملوانی و ته لنجی تعریف شده است بر همین مبنا طی چند ماه گذشته تلاش کردیم رویه‌های ترانزیتی و صادراتی این منطقه را افزایش دهیم و در برنامه داریم که یک پایانه صادراتی در شهرستان سیریک احداث کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم که بخش ترانزیت و صادرات خودرو را در بندر سیریک راه‌اندازی و فعال کنیم تا بخشی از ترانزیت خودرو که هم‌اکنون از طریق بندرلنگه انجام می‌شود به بندر سیریک منتقل شود و برای این مهم با توجه به اینکه بارانداز خودروی منطقه در امارات انجام می‌شود باید یک بارانداز خودرویی در سیریک ایجاد کنیم‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.