تداوم توسعه صنعت پتروشیمی در گرو استفاده کاربردی از ظرفیت بنادر است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصاوی پتروشیمی گفت: تداوم توسعه صنعت پتروشیمی در گرو استفاده کاربردی از ظرفیت بنادر است.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، پیام برزگر در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی بیان داشت: بهبود تعاملات میان صنعت پتروشیمی و دریانوردی، حرکت به سمت رفع مشکلات ذینفعان هر ۲ حوزه خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که در خوزستان با استفاده از خلاقیت و زیرساخت های علمی شاهد بهسازی زیرساخت در بندر امام خمینی (ره) هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصاوی پتروشیمی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم‌ رهبری تحت عنوان “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این شعار، توجه به مقوله سرمایه گذاری امری ضروری است که علاوه بر مجموعه پتروشیمی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز به این موضوع نگاه ویژه ای دارد.

برزگر تصریح کرد: سرمایه گذاری های جدید باید با محوریت ثروت آفرینی، جلوگیری از خام‌فروشی و کاهش واردات باشد که در این بین، فرصت های شغلی پایداری ایجاد خواهد شد.

وی توسعه سرمایه گذاری ها صنعت پتروشیمی را درگرو همراهی و ایجاد زیرساخت های کاربردی برای صادرات عنوان کرد و گفت: سال گدشته ۳.۵ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی از بندر امام خمینی (ره) صادر شد که این حجم قابل توجهی از صادرات، نشان دهنده توان کاری این‌مجموعه بندری در عرصه تجارت دریایی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: این در حالی است که، میزان صادرات انجام شده، تمام ظرفیت تولیدی مجتمع های پتروشیمی مستقر در ماهشهر را دربرنمی گیرد.

برزگر خاطرنشان کرد: برابر با طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی، بیش از ۸ میلیون تن محصول دیگر طی یک تا چهار سال آینده به ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس، وجود زیرساخت های دریانوردی و آماده بکار بودن آنها در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی نقش سرنوشت سازی دارد.

برزگر توسعه اسکله های بندر امام خمینی برای پذیرش کشتی های صادراتی حامل محصولات پتروشیمی را ضروری عنوان کرد و افزود: توسعه این اسکله ها باعث کم زیادی به تسهیل و تسریع در صادرات انواع محصولات پتروشیمی از بندر امام خمینی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی پتروشیمی خاطرنشان کرد: طرح توسعه این‌منطقه به مساحت بیش از ۳ هزار هکتار در حال پیگیری است‌ که‌ قطعا در آینده رشد صادرات دریامحور را درپی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.