از طریق سواحل اقیانوسی می‌توانیم با دنیا مرتبط شویم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما حدوداً ۸۰۰ کیلومتر ساحل در محیط اقیانوسی داریم و از این طریق می‌توانیم به طور مستقیم به دنیا مرتبط شویم، خاطرنشان کرد: این یک مزیت دسترسی است در طول سالیان همواره دشمن سعی کرده آن منطقه را به عنوان یک منطقه سوخته به ما نشان بدهد، لذا، هیچگاه نگاهی به آن سمت نبوده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا وی ادامه داد: در طول چهار دهه گذشته، فرمانده معظم کل قوا تأکید ویژه‌ای به سواحل مکران داشتند و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم در این حوزه هم فعالیت‌های خوبی را پیش ببریم. حتماً نقش پدافند غیرعامل می‌تواند اثرگذاری خود را در این منطقه داشته باشد.

امیر ایرانی ضمن تأکید بر جایگاه و اهمیت سواحل مکران تأکید کرد: این منطقه، مسیر کاملاً مستقیم و یک مزیت دسترسی برای نظام و کشور ما به همه جهان است. کشوری مانند روسیه با این ابعاد و اندازه برای ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر ساحل بالاجبار وارد چنین درگیری شده و می‌تواند پس از این درگیری‌ها بخشی از دریای سیاه را در اختیار بگیرد.

وی افزود: دریای سیاه از طریق دو یا سه تنگه به اقیانوس وصل می‌شود، اما، ما بدون هیچ واسطه‌ای از این سواحل مستقیماً به اقیانوس‌ها متصل هستیم و با کمال آزادی و اقتدار می‌توانیم عبور و مرور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله که بتوانیم این وظیفه‌ای که بر عهده ما قرار گرفته در قالب جهاد تبیین به خوبی به بدنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور منتقل کنیم و شاهد باشیم که در این حوزه گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.