فعالیت بیش‌از ۶ هزار صیاد در دشتیاری سیستان و بلوچستان

رییس اداره شیلات دشتیاری سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۶ هزار صیاد در سه بندر بریس، پسابندر و گواتر این شهرستان مشغول صید و صیادی هستند.

به گزارش سی نیوز به نقل از بابک سعیدی اظهارداشت: شهرستان مرزی دشتیاری علاوه‌بر موقعیت استراتژیک در حوزه کشاورزی و مرزی ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه شیلاتی نیز دارد.

وی بیان کرد: سواحل مکران پتانسیل‌های خوبی در زمینه صید انواع آبزیان دریایی دارند و این ظرفیت باید برای ایجاد اشتغال بیشتر بکار گرفته شود.

رییس اداره شیلات دشتیاری گفت: میگوی دریایی که ذخایر آن در سواحل سیستان و بلوچستان عمدتا شامل گونه سفید هندی و مقداری نیز گونه ببری در غرب استان است صید می‌شود

وی افزود: به علت محدودیت در ذخایر این آبزی ارزشمند سالانه فقط یک بار در سیستان و بلوچستان مجوز صید آن صادر که بین ۲۰ تا ۴۰ روز در ایام مشخصی از سال و بر اساس ارزیابی ذخایر آن توسط تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار مجوز صید داده می‌شود.

سعیدی اظهارداشت: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های کم نظیر آبزی پروری بویژه پرورش میگو و ماهی و سایر آبزیان نظیر انواع جلبک‌های دریایی، خیار دریایی، لابستر، آرتیمیا و آبزیان زینتی دارد.

وی بیان کرد: اسکله‌های ماهیگیری دشتیاری، چابهار و کنارک جذابیت فراوانی برای گردشگران دارند و سالانه هزاران نفر از مسافران در فصول مختلف سال برای مشاهده عملیات تخلیه و بارگیری صید روزانه ماهی به بندر بریس و سایر بنادر صیادی سفر می‌کنند.

رییس اداره شیلات دشتیاری گفت: سواحل مکران دارای بنادر متعدد تجاری و صید و صیادی است بطوری که ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل «تیس، کنارک، بریس، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، گواتر، جد، تنگ و پسابندر» در حوزه شهرستان های چابهار، دشتیاری و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.