تلاطم تنگه هرمز با افزایش باد جنوب غربی – شمال غربی

رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس در ساعت های بعدازظهر (سه‌شنبه هفدهم آبان ۱۴۰۱) با افزایش سرعت باد جنوب غربی – شمال غربی متلاطم است، از این روز توصیه می شود رفت و آمد شناورها، به ویژه سبک و صیادی در این مناطق دریایی با احتیاط انجام شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در نقاطی از استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در برخی نقاط غربی، شرقی و مرکزی استان هرمزگان و مناطق دریایی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب افزایش ابرناکی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: گستره و شدت فعالیت ناپایداری های جوی به صورت رگبار باران و رعدوبرق، افزایش سرعت لحظه ای باد، در برخی مناطق مستعد گاهی تگرگ در روز چهارشنبه (هجدهم آبان ۱۴۰۱) افزایش خواهد یافت و شدت بارش ها در مناطق شرقی و غربی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی موقتی معابر عمومی و احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و افزایش لحظه ای سرعت باد در مناطق دریایی توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد.

وی گفت: از نظر دمایی در کوتاه زمان برای روز چهارشنبه افزایش نسبی دمای کمینه پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۷۱ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۴ درصد اعلام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.