احداث و ساماندهی ۲۰ شهر ساحلی جدید در نوار جنوبی کشور

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا در سواحل قرار گرفته‌اند گفت: در نوار جنوبی کشور «از ماهشهر تا چابهار» ۲۰ شهر جدید در حال ساماندهی و احداث است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر در آیین ویدئوکنفرانسی آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی در هرمزگان با اشاره به اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان به طور کامل اجرایی می‌شود اظهار داشت: امروزه باوجود تصویری که از کشورمان نمایش داده می‌شود، ایران در یک نقطه بسیار خوبی قرار گرفته و در این مدت توانستیم گره‌های بسیار بزرگی را در فروش نفت، جابه‌جایی پول، تامین کالاهای اساسی و سایر موارد را پشت سر بگذاریم.
وی گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری گام‌های بلندی برداشته شده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، توافق و تفاهم انجام و یا در دست اقدام داریم.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در راستای حل مشکلات کشور نگاه ما به ظرفیت‌های داخلی است و در بحث آب که امروز یکی از معضلات کشور به شمار می‌رود هشت خط انتقال آب در دست اجرا داریم.
وی با اشاره به ظرفیت ترانزیتی کشور تصریح کرد: باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن پر سرعت در کشور احداث کنیم و زمینه‌ رسیدن به این مهم نیز در کشور فراهم است چراکه برای ما قابل قبول نیست برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور، مردم بیش از ۱۰ ساعت با قطارها زمان صرف کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.