افزایش شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

شاخص شادی دریانوردان در تازه‌ترین نظر‌سنجی‌ها طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ میانگین به ۷.۲۱ واحد رسید که این رقم نسبت به ۵.۸۵ واحد سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش نشان می‌دهد.


به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا، نتایج نظر‌سنجی مؤسسه safety۴sea از فعالیت دریانوردان در سه ماهه سوم نشان می‌دهد دریانوردان از دسترسی به مرخصی‌های ساحلی و تغییرات خدمه، بهبود مسائل رفاهی و تغذیه رضایت دارند.

در این گزارش آمده است که خوشحالی در بین دریانوردان پس از عادی شدن محدودیت‌های همه‌گیری کرونا بیشتر شده و داده‌ها اکثراً مثبت نشان می‌دهد، اما در برخی موارد مشکلاتی در زمینۀ تأمین مواد غذایی، دستمزدها، افزایش حجم فعالیت‌ها و استرس در زندگی دریایی مشاهده می‌شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که زنان دریانورد هنوز نتوانسته‌اند شرایط مساوی را با مردان دریانورد داشته باشند.

طبق این نظر‌سنجی در‌یانوردان در حال حاضر بسیار مطمئن‌تر به نظر می‌رسند که قادرند به موقع به خانه‌های خود برگردند که این امر باعث افزایش شاخص شادی در بین آنان شده است.

آنان همچنین قادرند هنگام خروج از ساحل به امکانات، وسایل و سرگرمی‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند در حالی‌که در دوران کرونا این موقعیت برای آنان فراهم نبود. البته هنوز محدودیت‌هایی در برخی بنادر چین برای خدمه وجود دارد.

دریانوردان از اینکه می‌توانند به راحتی با خانواده‌ها و عزیزان خود تماس بگیرند و دسترسی آنلاین داشته باشند بسیار خوشحال هستند به همین جهت دسترسی خوب و مقرون به صرفه به اینترنت برای دریانوردان بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.

برخی از خدمه از بسته‌های بی‌کیفیت اینترنت انتقاد کرده و خواستار توجه مدیران خطوط کشتیرانی به این موضوع شدند. دریانوردان همچنین از آموزش آنلاین از طریق اینترنت راضی هستند و این موضوع تأثیر زیادی بر سلامت روانی آنان دارد.

در‌یانوردان از اینکه پس از طی دوران کرونا به تغذیه سالم و با کیفیت در کشتی دسترسی دارند خوشحالی خود را ابراز کردند چیزی که در دوران کرونا با مشکلاتی مواجه بود و ضمناً استاندارد‌های آموزش آنلاین از دیدگاه برخی خدمه بهتر شده است.

برخی از دریانوردان در کشتی‌ها نارضایتی خود را به دلیل حجم کاری زیاد، احساس خستگی و استرس اعلام کردند آنان جزء خدمه‌ای بودند که دسترسی به سالن‌های ورزشی در کشتی نداشتند.

برخی از دریانوردان با اشاره به اینکه بهترین شغل را انتخاب کرده‌اند و از این کار راضی به نظر می‌رسند، اما از دستمزد پایین گلایه دارند و خواستار توجه سازمان‌های مردم‌نهاد، مالکان کشتی، خطوط کشتیرانی و اجاره کنندگان برای ترمیم دستمزد هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.