ضرورت افزایش شناورها در رونق حمل و نقل دریایی خزر

 استاندار گیلان با اشاره به حضور فقط ۵۳ فروند کشتی ایرانی در دریای خزر گفت: برای توسعه حمل و نقل دریایی در این منطقه نیاز به شناورهای مختلف با ظرفیت‌ متنوع داریم ضمن آنکه در این بخش باید از همه توان موجود نیز بهره گیریم.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان عنوان کرد: در این راستا از حضور و فعالیت بخش خصوصی برای خرید کشتی استقبال کرده و برای تسهیل فرآیند امور بوروکراسی و مراحل دست و پاگیر را حذف کرده تا بخش خصوصی با رغبت بیشتری به این حوزه ورود یافته و حمل و نقل کالا توسط خطوط کشتیرانی ما رونق بیشتری گیرد.

وی افزود: برای خرید کشتی‌های دست دوم توسط بخش خصوصی نیز بخش خصوصی را کمک و حمایت می کنیم ضمن آنکه نوسازی ناوگان دریایی به عنوان یک اقدام اساسی و اصولی باید مدنظر قرار گرفته و هر جا نیاز باشد بدین منظور به بخش خصوصی هم کمک می کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در عین حال باید زمان خواب کالاها در قرنطینه کاهش یافته و این میزان به حداقل ممکن برسد تا به تسریع جابه جایی کالا از بنادر بیانجامد و در این میان باید همه دستگاه‌های اجرایی امور و فرآیندها را تسهیل کنند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی که کشورهای همسایه به شکل نوین و مدرن در ترخیص کالا فعالیت می کنند نباید و نمی توان از شیوه های بسیار قدیمی که سرعت و دقت کار را پایین می آورد، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید به روز آوری شیوه ها و روندهای انجام امور را در گمرکات و بنادر در دستور کار قرار داده و اگر موانعی هم وجود داردرفع آن خارج از اختیار دستگاه اجرایی است آن را اعلام کنند.

استاندار گیلان بیان کرد: با افزایش کشتی و شناورها و نیز اختصاص کشتی کانتینردار و آغاز بکار راه آهن رشت – کاسپین و بندرآستارا روابط تجاری ما با کشورهای همسایه بیشتر خواهد شد که در این بین نیز نقش دیپلماسی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری استقبال می‌کند، اظهار کرد: همه مواردی که به نفع و در راستای ترغیب و حمایت بخش های سرمایه‌گذار است را رعایت و به کار می بندیم، اگر جایی هم کم کاری و بهانه جویی باشد از راههای قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

عباسی به تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مرکز گیلان نیز اشاره و عنوان کرد: گرچه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرانزلی فعالیت دارد اما با توجه به گسترش فعالیتهای دیپلماسی نیاز است که یک دفتر نمایندگی نیز در مرکز گیلان فعال شود.

استاندار گیلان به سوء استفاده از سند دوزبلاغ (دوزبلاغ هزینه استفاده از جاده های یک کشور توسط خودروهای کشور دیگر است) نیز اشاره و بیان کرد: ما اجازه سوء استفاده از این سند را نخواهیم داد و در خصوص سند دوزبلاغ باید تا پایان آبان ماه این امر تعیین تکلیف شود تا دلالی در این بخش برچیده شود.

در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گیلان که به ریاست استاندار این استان برگزار شد، مسئولان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت، مسئولان شبکه های حمل و نقل و بنادر گیلان و همچنین بخش خصوصی حضور داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.