امکان ورود شناورهای با آبخور بیش از ٤/٦٠ متر در بندر آستارا

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با آبخور بیش از ٤/٦٠ متر در بندر آستارا و انجام بیش از سه میلیون مترمکعب لایروبی در کانال دسترس و حوضچه خبر داد.


به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید علی‌نازی،‌ عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی،‌ با تاکید بر سیاست اصولی و صحیح دولت سیزدهم مبنی بر گسترش ترانزیت دریایی به ظرفیت‌های ترانزیتی و صادراتی بندر چند منظوره آستارا اشاره کرد و گفت: این بندر خصوصی حلقه اتصال کوتاه‌ترین مسیر تجارت دریایی بین کشورهای حوزه آسیای میانه و آفریقا و اروپا است که علاوه بر استان گیلان می‌تواند بر رشد اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تامین عمق مناسب قابل دریانوردی در طول سال‌های گذشته بیش از سه میلیون مترمکعب لایروبی در کانال دسترس و حوضچه بندر آستارا انجام داده است، افزود: اقدام اخیر نیز با استفاده از تجهیزات ملکی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه شمال و در راستای تعهدات پیش بینی شده در قرارداد اجاره بلند مدت بندر آستارا و الحاقیه‌های مربوطه انجام پذیرفته است.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با مهیا شدن شرایط جدید با عمق پنج و نیم متر، از این پس امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با آبخور بیش از ٤/٦٠ نیز برای این بندر فراهم شده است.

علی نازی در خصوص چگونگی نگه‌داشت عمق مناسب این بندر تصریح کرد: این کار مستلزم مدیریت بهینه تجهیزات لایروبی موجود در حوزه شمال و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب جهت ترغیب بخش خصوصی به ورود موثر و تامین تجهیزات مورد نیاز است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون دریایی این سازمان، امکان ورود و تردد کشتی‌ها با آبخور مناسب را از مزیت‌های اتمام عملیات لایروبی دانست و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند توسعه و شکوفایی اقتصادی بیش از پیش بندر و منطقه را در پی داشته باشد تا هرچه بیشتر شاهد ارتقا نقش این بندر استراتژیک در افزایش میزان ترانزیت دریایی همسو با سیاست‌های اعلامی دولت سیزدهم باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.