تداوم دیپلماسی قوی با عمان، عامل رشد حجم صادرات و مبادلات

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسین رئیسی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم، ایران بالاترین حجم مبادلات تجاری را با عمان داشته و الحمدالله بدون مشکل تبادلات تجاری و ارزی بین این دو کشور انجام گرفته است.

رئیسی بیان کرد: عمان یکی از ظرفیتی بزرگ که در چند قدمی کشور ما به خصوص شهرستان‌های مرزی شرق استان هرمزگان قرار دارد، که می‌تواند دروازه صادرات ایران به دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه از مسیر عمان، ایران حتی می‌تواند به طور غیرمستقیم از موافقت نامه‌های تجارت آزاد نیز بهره مند شود، تصریح کرد: ایران بر اساس موافقت نامه‌های تجارت آزاد، حجم مبادلات بالای نسبت به سالهای گذشته داشته است.

مسئول مشارکت تجاری مجلس در کشور عمان با اشاره به اینکه در صورت تداوم دیپلماسی قوی با عمان می‌توان به هدف کشورمان که حجم بالای صادرات است برسیم، بیان کرد: در رویکرد جدید به سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی اهمیت زیادی داده شده است و بر همین اساس قرار شده که صدور روادید برای تجار آسان‌تر شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تداوم دیپلماسی قوی با عمان می‌توان به حجم صادرات و حجم مبادلات بالا دست یافت، گفت: با رویکرد نوینی که مجلس شورای اسلامی و دولت در پیش رو دارند، به سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی اهمیت زیادی داده شده است.

رئیسی با بیان اینکه معیشت بخش زیادی از مردم منطقه شرق هرمزگان به فعالیت ملوانی وابسته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های دو ساله موضوع ته لنجی برای ملوانان منطقه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امر ملوانی از مشاغلی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم این منطقه دارد، افزود: مردم این منطقه از راه ملوانی ارتزاق می‌کنند که نیاز است مجلس و دولت با حسن نیت و با قانون تسهیل مبادلات مرزی این مشکل نیز مرتفع کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.