نیروی دریایی سپاه، نفتکش خارجی حامل ۱۱میلیون لیتر سوخت را توقیف کرد

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در راستای اجرای دستور قضائی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه ارزش محموله این نفتکش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان است، گفت: توقیف شناور مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در خصوص تخلفات شناور مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه، خاطرنشان کرد: کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی نیز جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی افزود: محموله ۱۱ میلیون لیتری نفتکش خارجی توقیف شده معادل ۵ هزار و ۵۰۰ خودروی نیسان و حدود ۱۱۰ فروند لنج است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات واصله، فعالیت برخی از شرکت‌های متخلف در زمینه بانکرینگ سوخت محرز شده است، به منظور صیانت از حقوق قانونی دولت نسبت به برخورد قضائی با آنها اقدام خواهد شد.

قهرمانی اذعان داشت: شناورهایی که به این نفتکش متخلف سوخت رسانی کرده‌اند نیز مورد پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: در راستای اجرای مواد ۲۰ و ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر محکومیت به حبس تا ۱۰ برابر ارزش سوخت مکشوفه جریمه می‌شوند و شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضائی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.