هشدار سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از ارنفاع امواج دریای خزر و خلیج فارس خبر داد که احتمال غرق شدن شناورهای سبک و خسارت به تاسیسات دریایی را به دنبال دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از روز سه‌شنبه دهم آبان ماه تا روز چهارشنبه موجب افزایش ارتفاع یک تا 1/5 متری امواج در نواحی ساحلی و افزایش ارتفاع 2/5 متری در فراساحل خواهد شد.

این سامانه در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان فعال خواهد بود و اثر مخاطره نیز احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی توصیه کرده است.

سامانه دوم وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج به میزان یک تا 1/5 متر در نواحی ساحلی و تا 2 متر در فراساحل نیز از روز سه‌شنبه دهم آبان ماه تا روز پنج‌شنبه دوازدهم در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر فعالیت خواهد داشت.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی اعلام شده است.

محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.