ابراز علاقه‌ اوراسیا برای سرمایه‌گذاری ترانزیتی در بنادر ایران

دانیال ابرایف، رئیس هیات رئیسه و رئیس شورای تجاری و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در دیدار با جلیل اسلامی، عضو‌هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، از علاقه‌مندی این اتحادیه برای سرمایه‌گذاری ترانزیتی در بنادر ایران و توسعه همکارهای بندری و دریایی خبر داد.


به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، رئیس هیات رئیسه و رئیس شورای تجاری و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که برای مذاکرات اقتصادی به ایران سفر کرده است، در این دیدار تاکید کرد: بنادر بازرگانی ایران در شمال و جنوب، از موقعیت بسیار مناسبی برای ترانزیت کالا به کشورهای شمال اروپا و جنوب خلیج‌فارس برخوردار است.

ابرایف با بیان اینکه بنادر ایران از مزیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برخوردارند، افزود: ترانزیت از طریق بنادر شهید رجایی و چابهار در جنوب و بندر انزلی می‌تواند برای کشورهای آسیای مرکزی مطلوب باشد.

جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز در این دیدار با بیان اینکه بنادر ایران در مسیر ترانزیتی شمال_جنوب و شرق-غرب قرار دارند، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر و هرگونه توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ‌کشورهای همسایه استقبال و پشتیبانی می‌کند‌.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.