حضور نمایندگان سازمان بنادر در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی در دوربان

معاون امور دریایی و مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی و‌ سایر نمایندگان عضو آیمو با حضور در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی در آفریقای جنوبی، تجربیات و راهکارهای به دست آمده در مواجهه با اثرات پاندمی کووید ۱۹ بر صنعت دریانوردی را ارائه کردند.


به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رویداد موازی روز جهانی دریانوردی از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری ، هیات‌های نمایندگی بعضی از دولت های عضو سازمان بین المللی دریانوردی، چندین سازمان بین المللی دریایی، دبیر کل آیمو و وزیر حمل و نقل آفریقای جنوبی حضور داشتند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز، مجید علی نازی؛ معاون امور دریایی و علی اکبر مرزبان؛ مدیر کل امور دریانوردان، سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به همراه آقای جعفری؛ سفیر ایران در آفریقای جنوبی و آقای سعیدی؛ رایزن اقتصادی سفارت ایران در این مراسم شرکت کردند.
در طول برگزاری این رویداد سه روزه ، چند پنل تخصصی راجع به دورنمای جهانی کشتیرانی سبزتر و کربن‌زدایی، همکاری‌ها و ظرفیت سازی‌ها، صنعت دریانوردی پایدار و اقتصاد آبی، اقیانوس‌ها با محوریت شعار سال آیمو تحت عنوان «فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبزتر» تشکیل شد و سخنرانان اصلی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در مطرح کردند.

علاوه بر این ، در روز نخست این رویداد یک میزگرد ویژه با حضور دبیرکل آیمو، مقامات و مسئولان ۶ کشور از جمله ایران برگزار و در آن اثرات پاندمی کووید ۱۹ بر صنعت دریانوردی، اقدامات و تجربیات کشورها در مقابله با مشکلات و چالش های ناشی از آن به اشتراک گذاشته شد.
دیگر موضوع مطرح شده نیز راجع به ظرفیت‌سازی آیمو برای دولت‌ها جهت اجرای درست کنوانسیون ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین پیشنهادهای خود را ارایه کردند؛ همچنین نمایندگان اعزامی سازمان بنادر و دریانوردی در این‌میزگرد شرکت و نظرات این سازمان را ضمن ارائه پیشنهادهای مربوطه، مطرح کردند.

همچنین در مراسم اختتامیه که امروز (جمعه) برگزار شد، پرچم مخصوص رویداد موازی روز جهانی دریانوردی طی برنامه‌ای ویژه با حضور دبیرکل آیمو و معاون وزیر حمل و نقل آفریقای جنوبی به مجید علی نازی عضو هیات عامل و‌معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده دولت ایران و سازمان بنادر تحویل شد.

بنا بر این گزارش، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان در سخنانی، ضمن تشکر از مهمان نوازی دولت و ملت آفریقای جنوبی و نیز معرفی کوتاه ایران با تاکید بر جایگاه استراتژیک کشور در خاورمیانه، از حاضرین جلسه دعوت کرد تا در رویداد سال آینده در ایران شرکت کنند.
در حاشیه این رویداد، بازدید از مراکز مختلف از جمله سایت کشتی سازی دوربان تدارک دیده شده بود.

گفتنی است با تصویب شورای آیمو، میزبانی سال آینده این رویداد با دولت ایران و از هم اکنون نیازمند توجه ویژه و برنامه ریزی لازم است که در همین راستا در جریان این رویداد سه روزه، هیات ایرانی دیدارهای غیر رسمی با دبیر کل و دیگر مسئولان آیمو و نیز متولیان برگزاری مراسم از جمله مرجع دریایی آفریقای جنوبی داشتند تا از اطلاعات و تجربیات آن‌ها به طور مقدماتی بهره مند شوند.

میزبانی شایسته این رویداد در سال آینده که مسئولیت اصلی آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است ایران را در صدر توجهات صنعت دریانوردی جهان قرار خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.