رعایت حریم ۶۰ متری دریا از دغدغه‌های شناورسازان است

رییس کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: شناورسازان این استان در حوزه‌های شیلاتی و لجستیک تجاری در زمینه بازار و قوانین و مقررات با مشکلاتی روبه رو هستند که این نیازمند مراقبت است.

به گزارش سی نیوز خلیل قاسمی افزود: برخی از این موارد بایستی در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد و آن‌هایی که استانی است حل آنها را در درون استان پیگیری می‌کنیم مانند حریم ۶۰ متری دریا که یکی از دغدغه‌های آنان است تا بتوانند به کار خود ادامه بدهند.

وی ادامه داد: مسائلی هم در خصوص خرید از بورس کالا برای شناورسازان وجود دارد و این دغدغه در سایر استان‌ها هم هست که باید در سطح ملی برای آن تصمیم گیری شود و بخشی از خرید مواد اولیه را شناورسازان با تجمیع نیازهایشان می‌توانند با قیمت مناسب انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچین افزایش هزینه‌ها منجر شده شناورسازان برای شرکت در مناقصه‌ها ناچار باشند ضمانت‌نامه‌های با ارقام بالاتر داشته باشند که این مساله را بایستی در حوزه بانکی حل کرد.

رییس کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآور شد: مساله دیگر تبدیل لنج به لندینگ کرافت است که بیشتر در حوزه شیلات مد نظر قرار دارد و بنا شده این کار توسط شناورسازان این استان انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.