امضای قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه واگن برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه واگن باری بین شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی با یک سازنده داخلی به امضاء رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا؛ کاپیتان علیرضا ابراهیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی در مراسم امضای قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه واگن باری بین شرکت حمل و نقل ترکیبی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: هدف شرکت حمل و نقل ترکیبی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آن است که طی چند سال آینده، با توسعه بخش ریلی، به نقش آفرینی جدی در این عرصه بپردازد.

وی با اشاره به سابقه بیست ساله شرکت حمل و نقل ترکیبی گفت: این شرکت دارای حدود ۱۲۰۰ دستگاه واگن حمل سوخت (مخزنی) و لبه کوتاه است و حدود ۷۵۰ واگن مخزنی در حال فعالیت هستند و نقش اساسی در حمل سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ایفا می‌کنند.

کاپیتان ابراهیمی زاده در ادامه افزود: در عین حال، این شرکت همچنین حمل محمولات روغنی، بار‌های جنرال کارگو و کانتینری را با ۴۵۰ دستگاه واگن لبه کوتاه بر عهده دارد و بر این اساس، گام نهادن در مسیر‌های تازه، کسب بازار‌های جدید و تکمیل سبد خرید خدمات برای ارائه خدمت به صاحبان کالا از اهداف اصلی شرکت حمل و نقل ترکیبی است.

وی تصریح کرد: به منظور کسب بازار‌های جدید، برای اولین بار خرید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند برای شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم امضای این قرارداد، آغازی برای خرید هر ساله این تعداد واگن برای شرکت باشد تا بتوان در بازار حمل محمولات فله نیز گام‌های جدی­‌تری برداشت.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی در ادامه گفت: پس از خرید این ۱۰۰ دستگاه واگن باری، خرید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه کوتاه ۲۶ متری برای حمل همزمان دو کانتینر ۴۰ فوتی را در برنامه خواهیم داشت که به این ترتیب، علاوه بر کاهش زمان ترانزیت کالا، می­‌توان حمل کالا را به صورت DOOR TO DOOR انجام داد.

کاپیتان ابراهیمی زاده، فعال شدن کریدور‌های مختلف از جمله شمال – جنوب را از دلایل خرید واگن برشمرد و اظهار داشت: شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی وظیفه تکمیل زنجیرۀ حمل در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته و تلاش می­‌کند با خرید واگن‌های جدید، دسترسی به مسیر‌های حمل را سهل‌­تر نماید.

وی تصریح کرد: شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی در نظر دارد به منظور توسعه، طی مدت سه سال ۵۰۰ دستگاه واگن جدید را به شبکه حمل و نقلی اضافه نماید.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی، چابک سازی سیستم‌های دیجیتالی، حمایت از تولید داخل، اشتغالزایی و رونق کسب و کار داخلی را از دیگر اهداف این شرکت بیان کرد و گفت: خوشبختانه پروژه خرید واگن با حمایت سهامداران، اعضای هیئت مدیره و کمیسیون معاملات شرکت به سرانجام رسید.

در ادامه علیرضا شیخ طاهری مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز با بیان اینکه این گروه سهامی عام و متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: مفتخریم که سود تلاش‌های ما به قشر فرهنگیان فرهیخته کشور تعلق می‌گیرد و امروز با عقد این قرارداد، شرکت حمل ونقل ترکیبی کشتیرانی نیز در این امر سهیم است.

وی در ادامه افزود: حوزه فعالیت این شرکت در ابتدا و طی بیست سال گذشته، در بخش تولید واگن حمل و نقل مسافری بود؛ اما از حدود سه سال پیش با تصمیم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تولید واگن باری و با توجه به نیاز کشور، جهت تولید این محصول هم اقدام نمودیم.

این تولیدکننده داخلی گفت: یکی از پرمصرف‌ترین و پرتعدادترین گروه گونه‌های واگن باری در کشور، واگن باری لبه بلند حمل مواد معدنی است؛ بنابراین رویکرد اصلی این شرکت تولید واگن باری لبه بلند است و دو خط از سه خط تولید واگن باری این شرکت به تولید واگن لبه بلند اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت محصول برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ تمام توجه خود را بر افزایش کیفیت محصول و رعایت زمانبندی تحویل محصولات قرار خواهیم داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.