شروع فصل صیادی در 11 بندر چابهار با پایان مونسون

 عطاالله رییسی در بازدید از بنادر جنوب استان؛ با اشاره اینکه بنادر صیادی استان تامین کننده بخش عظیمی از آبزی مورد نیاز کشور است گفت: فصل تلاش در آرامش و امنیت در11بندر صیادی و مرکز صید در جنوب استان برای بیش از 22 هزار صیاد آغاز شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان گفت: بیش از 2 هزارشناور صیادی اعم از کلاس لنچ وقایق در11بندر فعال است و با توجه به برنامه ریزی شیلات استان، شاهد تحولی عظیم در صید و صیادی خواهیم بود.

وی افزود: بندرصیادی کنارک با داشتن 900 شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده وجز، 50 بندر کد دار صید تن ماهیان جهان است که خود ظرفیت بی بدیل صیادی کشور است.

رییسی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور مصوباتی خوبی برای بندر کنارک داشتیم افزود: تمامی مصوبات اجرایی و در حال تکمیل شدن است که تکمیل آسفالت آن به پایان رسیده، تجهیزات مورد نیاز وارد بندر شده، ترمیم برج های نوری در حال انجام، چراغ های ناوبری در حال نصب و مهمتر از همه سیستم ایمنی و آتش نشانی روزهای پایانی خود را می گذراند.

وی گفت: پیش بینی می شود با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از 270 هزار تن صید داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.