رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد صادرات کالا را مؤلفه ای مهم در توسعه و جهانی شدن تجارت کشور دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS بیش از ۴۸۰ هزار تن بوده ، که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.


به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمدعلی اصل سعیدی پور در تشریح عملکرد ۶ ماهه بندرامیرآباد ، میزان تخلیه و بارگیری کالا را یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن عنوان کرد و گفت با توجه به احیای کریدورهای بین المللی شمال – جنوب ، جایگزینی مسیرهای مناسب ترانزیتی برای کشورهای مشترک المنافع حوزه خرز ، برخورداری از ظرفیت های راهبردی زیرساختی ، روساختی و حمل و نقل ترکیبی کالای بندرامیرآباد ، انتظار می رود این میزان تا پایان سال رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی میزان صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS در سال جاری را با رشد ۲۴ درصدی ، ۴۸۰ هزار و ۶۸۴ تن اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به برگزاری جلسه با صادرکنندگان جهت احصاء چالش های صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی در بندرامیرآباد و همچنین افزایش تولید این نوع محصولات در پاییز و زمستان ، شاهد رشد بیش از پیش صادرات در این بندر باشیم.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه به ظرفیت بالای ترانزیت از کشورهای حوزه CIS به کشورهای اروپایی ، شرق آسیا و حاشیه جنوبی خلیج فارس به واسطه قرار گیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل داده های عملیاتی و احصاء شاخص های عملکردی بندرامیرآباد در سال جاری ، ترانزیت خارجی کالا در این بندر از رشد ۱۰۵ درصدی برخوردار شده است.

سعیدی پور همچنین ایمنی ، صرفه اقتصادی‏‌ ، تسریع در جابجایی کالا و وجود زیرساخت های شبکه داخلی راه آهن بندرامیرآباد را از عوامل مهم رغبت صاحبان کالا جهت استفاده از شقوق حمل و نقل ریلی کالا در ماههای اخیر برشمرد به طوری که با ثبت ۴۵ هزار و ۳۰۷ تن جابجایی کالا در این مدت ، رشد ۳ درصدی در این زمینه رقم خورده است.

مدیرکل بندرامیرآباد ، آماری از ترابری کالا در بندرامیرآباد در ۶ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس ۳۹۲ فروند شناور ، ۶۲ هزار و ۶۸۸ دستگاه کامیون و هزار و ۹۳ دستگاه واگن ، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.