وعده بهره‌برداری از ۵ بزرگراه تا سال ۱۴۰۲

خیرالله خادمی با بیان ” 4 خطه شدن بزرگراه‌ها علاوه بر کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت ترافیکی را به دنبال دارد” اظهار کرد: افزایش بزرگراه‌ها و افزایش تعداد باندها در راستای تکمیل کریدورهای بزرگراهی است که در کشور نیازمند این موضوع هستیم.

وی افزود: بهره‌برداری از 5 پروژه بزرگراهی را در اولویت قرار داده‌ایم و این پروژه‌ها را می‌توان طی یکسال آینده با یک منابع اعتباری مشخص بهره‌برداری کرد. آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به طول 210 کیلومتر یکی از پروژه‌های مذکور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه نزدیک به 150 کیلومتر از این مسیر در دولایه آسفالت شده است، عنوان کرد:‌ نیوجرسی 120 کیلومتر از این مسیر انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و هشت کیلومتر باقی مانده نیز در منجیل رودبار قرار دارد.

خادمی افزود: آزادراه رشت به قزوین پروژه دیگری است که مردم مدت‌ها در ساعات پیک ترافیک در این مسیر معطل می‌مانند، از این رو امیدواریم تا پایان سال با بهره‌برداری از این آزادراه که بسیار دشوار و پر تونل است، معضل ترافیک رفع شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سومین پروژه قابل بهره‌برداری را قطعه 2 آزادراه تهران-شمال اعلام و تصریح کرد: برآنیم تا پایان سال این قطعه نیز به بهره‌برداری برسد؛ با این حال تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری نرسد، تا اوایل سال 1402 بهره‌برداری می‌شود، چراکه در راستای تکمیل این محور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خادمی با تاکید بر این‌که 2 پروژه نیز در آذربایجان شرقی در اولویت قرار دارد،‌گفت: یکی از پروژه‌ها در مراغه- هشترود است و حدود 30کیلومتر اول آن طی یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین پروژه تبریز به سمت صوفیان و مرند نیز به طول 24 کیلومتر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: هر سال در بخش بزرگراهی متوسط سالی حدود 700 تا 800 کیلومتر بهره‌برداری را در دستور کار قرار می‌دهیم و امسال نیز برآنیم طی یکسال آینده 730 کیلومتر بزرگراه را در شرکت ساخت و ادارات کل راه و شهرسازی به صورت مشترک به بهره‌برداری برسانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.