جوابیه مرکز آموزش هوانوردی در خصوص علت نارضایتی دانشجویان بلاتکلیف+توضیحات فارس
به گزارش سی نیوز براساس گزارشاتی که تعدادی از دانشجویان یکی از آموزشگاههای خصوصی هوانوردی در سامانه سوتزنی خبرگزاری فارس ثبت کردهاند، گزارش خبری با تیتر «سوتزنی|بلاتکلیفی دانشجویان هوانوردی در یک آموزشگاه هواپیمایی متخلف/ معرفی متخلفان با عدم اقدام موثر» منتشر شد.
براساس آنچه مطرح شد، یکی از گزارشگران مذکور در گفتوگو با خبرنگار ما اعلام کرده بود که جمعی از علاقهمندان به رشته دیسپچری و کنترل پرواز در مرداد سال گذشته از طریق تبلیغ این موسسه با پرداخت ۷ میلیون تومان در دورهی دیسپچری آن ثبتنام کرده بود، به نحوی که اطلاعی از مجوز دوره و صلاحیت اساتید آن نداشته و این دوره که باید حداکثر ۶ ماهه برگزار میشد، به دلیل نابسامانی مدیریتی حدود ۱۱ ماه طول کشیده است.
همچنین وی در ادامه اظهار داشت که براساس بخشنامه ۱۶ خرداد امسال سازمان هواپیمایی کشوری، تنها شرکتهای کلان هواپیمایی قابلیت برگزاری دوره آموزشی رشته دیسپچری را دارند که با توجه به نداشتن مجوز از سوی آموزشگاه مذکور، وضعیت پذیرش ما در سازمان هواپیمایی کشوری در هالهای از ابهام است.
علاوهبرآن این گزارشگر در پایان از ثبت نام جدید موسسه مذکور در رشته دیسپچری از مهرماه سال جاری خبر داد، که با توجه به نداشتن مجوز در دوره جاری، قطعا داوطلبان جدید هم برای بهکارگیری با مشکل مواجه خواهند شد.
در پایان گزارش اعلام شده بود که در صورت عدم اقدام موثر از قبیل پذیرش دانشجویان در سازمان هواپیمایی کشوری یا ثبتنام جدید در وضعیت فعلی، هویت متخلفان امر افشاء خواهد شد.
پس از انتشار گزارش فوق، آموزشگاه هواپیمایی مذکور جوابیهای را به شرح زیر به خبرگزاری فارس ارسال کرد:
«احتراما به استحضار می رساند در مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ در بخش خبری فارسپلاس، خبری با عنوان«بلاتکلیفی دانشجویان هوانوردی در یک آموزشگاه هواپیمایی متخلف / معرفی متخلفان با عدم اقدام موثر» منتشر گردیده که به طور مستقیم به مرکز آموزش هوانوردی آسمان ایرانیان اشاره دارد، لذا با توجه به درج خبر با استفاده از عنوان مغرضانه و به دور از انصاف و رسالت رسانه و عدم حذف یا اصلاح خبر علی رغم مذاکرات با خبرنگار محترم تهیه کننده این خبر، معرفی مرکز آموزش هوانوردی آسمان ایرانیان و در ادامه ذکر دلایل تکذیب خبر مندرج را جهت استحضار حضرتعالی و ابلاغ به سایر بخش های تابعه بر خود لازم می دانیم
شرکت صنعت هوانوردی آسمان ایرانیان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ (خصوصی سازی و فرمایشات ایشان در راستای آموزش های کاربردی و مهارتی با هدف مشارکت در اعتلای صنعت هوانوردی کشور، ارتقاء سطح مهارتهای شغلی و فراهم نمودن زمینه مناسب برای دسترسی علاقهمندان به سطوح مختلف آموزش های هوانوردی، ایجاد اشتغال و کار آفرینی و نیز تربیت نیروهای انسانی مولد و ماهر، در سال ۱۳۹۲ با سرمایه گذاری صددرصد خصوصی در محیطی کاملا کاربردی در محل فرودگاه پیام (استان البرز) پایه گذاری و فعالیت خود را آغاز نمود.
این شرکت در ابتدا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت خود را در قالب یک مرکز آموزش علمی کاربردی به عنوان تنها مرکز آموزش عالی صنعت هوانوردی در استان البرز و غرب کشور آغاز نمود و در مدت کوتاهی توانست ضمن ایجاد زیرساخت های مناسب، با برنامه ریزی های مدون، بهره – گیری از دانش روز و جذب نیروهای متعهد و متخصص، سرمایه گذاری و نیز حضور فعال در عرصه آموزش های هوانوردی عمومی، با رسالت ایجاد دانش پویا به صورت میدانی در جهت اهداف کشور، تا کنون بیش از ده ها دوره ورودی از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به رشته های خود داشته که آخرین مرحله ورودی به پذیرش مهرماه ۱۴۰۱ از طریق سازمان سنجش کشور اشاره دارد و هم اکنون در دفترچه پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی مندرج بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان با نام این مجموعه همچون سنوات گذشته وجود دارد. این مرکز در حوزه دانشگاهی تاکنون بالغ بر ۶۰۰فارغ التحصیل در رشته های تخصصی داشته که تعداد زیادی از فارغالتحصیلان مرکز در صنایع هوایی کشور مشغول به فعالیت گردیده اند و تعداد بالغ بر ۹۰۰نفر دانشجو هم اکنون در مرکز آموزش علمی کاربردی این شرکت مشغول به تحصیل می باشند.
به منظور توسعه روزافزون در راستای چشم اندازهای مجموعه، در سال ۹۷ “مرکز آموزش هوانوردی آسمان ایرانیان” با تطابق با آخرین الزامات سازمان هواپیمایی کشوری موفق به دریافت مجوزات ATO وCCTO به ترتیب مرکز آموزش عملیاتی مرکز آموزش مهمانداری از سازمان هواپیمایی کشوری گردیده و با جذب حدود ۵۰۰ نفر دانشجو در دوره های کوتاه مدت تاکنون بالغ بر ده ها دوره دیسپچری پرواز، مهمانداری هواپیما و آموزش خلبانی را با موفقیت اجرا و بالغ بر ۳۰۰ نفر از این مرکز آموزش فارغ التحصیل و موفق به اخذ گواهینامه مربوطه از سازمان هواپیمایی کشوری گردیده اند(مستندات موجود و قابل ارائه).
این مجموعه در راستای گسترش و توسعه فرهنگ هوانوردی و بهره مندی تمام اقشار جامعه در اقصی نقاط میهن اسلامی از خدمات و آموزش های هوانوردی و ایجاد اشتغال بومی اقدام به ایجاد شعب متعدد در سایر استانهای کشور نموده که شعبه استان فارس در سال ۱۳۹۹ در شهر شیراز با مساحتی بالغ بر ۳هکتار پس از بازدیدهای متعدد مسئولین سازمان هواپیمایی کشور از تجهیزات و رویه های ایجاد شده و اخذ تاییدیه های لازم از آن سازمان، به عنوان اولین دارنده مجوز آموزش های مهمانداری هواپیما براساس قوانین اتحادیه اروپا و سازمان هواپیمایی کشوری در ایران 01. IR.CCTO، همچنین دارنده مجوزات آموزش عملیاتی 27. IR.ATO با سرمایه گذاری ۱۰۰٪ بخش خصوصی در استان فارس و شهرستان شیراز جهت بهرهمندی هموطنان آن استان از خدمات و آموزش های هوانوردی و کارآفرینی در کشور ایجاد و ادای دین نموده است.
در حال حاضر بالغ بر ۳۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم در شعب البرز و فارس و بیش از ۱۵۰ نفر مدرس محترم صنعت به صورت پاره وقت در این مجموعه مشغول به فعالیت می باشند.
لازم به ذکر است در راستای توسعه فعالیت های دانش بنیان و اشتغال آفرین، بومی سازی علم روز هوانوردی و رفع نیاز و وابستگی کشور به خارج در این حوزه، با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهی موجود در حوزه صنعت هوانوردی و با بهره گیری از دانش فنی روز و حضور اساتید مجرب صنعت و دانشگاه، آسمان ایرانیان اقدام به ایجاد مرکز نوآوری با مجوز دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان اولین مرکز نوآوری دانشگاهی در حوزه صنعت هوانوردی کشور نموده و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز و با برگزاری اولین رویداد شتاب هوانوردی کشور، جذب و هدایت ایده ها و استقرار در مرکز نوآوری با حمایت های لازم منجر به ایجاد محصول در حوزه هوانوردی نظامی و غیرنظامی نموده که در حال حاضر با لطف پروردگار متعال و تلاش متخصصین، محصولات خود را پس از تست های نهایی، مطابق با آخرین استانداردهای روز، تکمیل و تحویل نموده است.
در خبر مندرج بخش فارسپلاس آن مجموعه مواردی ذکر گردیده که به تفصیل به شرح آنها می پردازیم
۱- خبر با عنوان بلاتکلیفی دانشجویان هوابردی درج می گردد که به طور واضح نشان از عدم اطلاع و تحقیق کافی خبرنگار محترم حتی در خصوص نام رشته ها و گرایش های این صنعت و درج خبر با عدم اطلاعات کافی دارد. (نام مندرج مربوط به یکی از بخش های هوانوردی نظامی کشور است.)
۲- در اولین زیر مطلب خبر به طول کشیدن ۱۱ماهه طول کشیدن دوره اشاره گردیده که به دلیل شرایط شیوع بیماری در کل دنیا و درگیری کشور و بسیاری از استانها با بیماری کرونا، بعضا به دستور استانداری محترم و یا بنا به در خواست همین دانشجویان جهت شکست چرخه انتقال بیماری و عدم حضور در امکان آموزشی بوده است (گزارش سرپرست حراست این مرکز و همچنین ابلاغیه های عمومی استانداری محترم استان در آن زمان قابل بررسی می باشد. بنابراین با توجه به اتفاقات پیش آمده در کل دنیا و خصوصا تعطیلی کلاس های آموزشی، منطقا طول این دوره افزایشی به این دلایل داشته است که عموم جامعه به امر فوق واقف بودهاند اما خبرنگار محترم آن بخش خبری با علم به این موضوعات کاملا تک سویه و مغرضانه سعی بر تخریب اعتبار می نماید.
۳- استفاده از عنوان متخلف منوط به رای مراجع قضایی بوده و استفاده از این واژه بدون حکم نهایی قضایی در رسالت رسانه ای نمی باشد.
۴- مبلغ دوره را خبرنگار آن خبرگزاری محترم در خبر منتشر شده اولیه بدون هیچ تحقیق و پیگیری، مبلغ ۱۷ میلیون تومان قید کرده بودند، که علی رغم پیگیری مدیرکل روابط عمومی این مجموعه و مذاکرهی تلفنی (بیش از ۴۰ دقیقه) با خبرنگار محترم در نهایت بعد از ۴۸ ساعت از مبلغ ۱۷ میلیون تومان به مبلغ ۷ میلیون تومان و تیتر خبر از هوابرد به هوانوردی اصلاح گردید. لازم به ذکر است برابر مستندات موجود مبلغ دوره مورد اشاره تنها ۶.۵ میلیون تومان بوده که بعضا دانشجویان این مبلغ را با مساعدت مجموعه به صورت اقساط در طی این مدت پرداخت نمودهاند.
۵- تنها ۱۵ نفر از دانشجویان در حال تحصیل در رشته دیسپچری از صدها دانشجوی هوانوردی در رشته های خلبانی، مهمانداری هواپیما و دیسپچری پرواز مرکز فوق، آنهم به دلایل ذیل، به قول خبرنگار آن مجموعه، بلاتکلیف بوده اند و نه دانشجویان هوانوردی که این عنوان، اشاره به کل دارد. استفاده از این تیتر سودار، اثرات کاملا منفی و مخرب بر روحیه صدها دانشجوی این مرکز در شعب مختلف داشته و برای سایر گروههای تحصیلی ایجاد جو روانی مخرب و منفی علیه مجموعه نموده است.) لازم است در این خصوص به سایت سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان تنها مرجع رسمی حوزه هوانوردی کشور اشاره نماییم که می توان از اعتبار مراکز آموزش مختلف از طریق سایت این سازمان اطلاع کسب نمود و سپس به درج خبر با عنوان کلی توسط یک خبرنگار فرهیخته اقدام گردد.(سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل مشاهده برای عموم می باشد.)
کلیه دانشجویان دیسپچری پیش از این دوره مورد اشاره در صورت گذراندن کلاس های مربوطه مطابق مقررات، قبولی امتحانات در مراحل مختلف، به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی و با طی نمودن سایر مراحل در سازمان نیز موفق به اخذ گواهینامه دیسپچ از سازمان هواپیمایی گردیده اند و در این بین علاوه بر دانشجویان سایر شعب می توان به دانشجویان دیسپچری شعبه شیراز نیز اشاره نمود.(مدارک و مستندات موجود و قابل ارائه) در مرداد ۱۴۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به انتشار قوانین جدیدی در حوزه دیسپچری می نماید( CAD5101 منتشر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری و قابل ارائه و این مرکز به عنوان اولین مرکز کلیه دستورالعمل ها و رویه های خود را بر این الزامات منطبق نموده و از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست ممیزی (بازرسی) جهت بررسی تطبیق با این قوانین می نماید و پس از مکاتبات بسیار و درخواست های متعدد سازمان هواپیمایی اقدام به اعلام برنامه ممیزی از این مرکز نموده و پس از بازرسی ها و ممیزی های متعدد و اعلام موافقت ضمنی ممیز محترم بر امکان دریافت مجوز جدید مربوطه، على رغم پیگیری های متعدد این مرکز از مسئولین سازمان مبنی بر اعلام پاسخ بازرسی انجام شده متاسفانه هیچکدام از مکاتبات از امکانات کاربری من این مرکز در این خصوص از سمت هیچ یک از مسئولین سازمان هواپیمایی پاسخ داده نمیشود تا در تیرماه سال جاری سازمان هواپیمایی کشوری با صدور بخشنامه جدید تحت عنوان (cir2002، قابل مشاهده بر روی سایت این سازمان) مقررات قبلی منتشر شده در مرداد ۱۴۰۰ را باطل اعلام می نماید و رویه دریافت گواهینامه دیسپچری پرواز را با هزینه و علاقه شخصی در کشور مسدود می سازد. آموزش و دریافت گواهینامه در علوم مختلف در تمام کشورها و جوامع آزادانه و به انتخاب فرد می باشد، این مسدودسازی مانند این می باشد که راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی امکان دریافت گواهینامه رانندگی را برای عموم مردم به بهانه های مختلف محدود یا متوقف سازد که وضعیت دانشجویانی که در حین این اتفاقات بین سازمان هواپیمایی کشوری و مراکز آموزشی هوانوردی کشور بوده است در دست مذاکرات و پیگیری تا حصول نتیجه می باشد.
در انتها در خصوص دانشجویان یک دوره مورد اشاره اعلام میدارد، تعدادی از دانشجویان دوره فوق در حال حاضر مشمول دوره های بازآموزی به دلیل غیبت در جلسات کلاسی و یا عدم کسب حدنصاب قبولی در امتحانات بوده و امکان شرکت در آزمون های سازمان هواپیمایی تا زمان پاس نمودن الزامات کامل آموزشی و امتحانات نه تنها برای این دوره بلکه برای هیچ یک از دوره های پیش هم میسر نبوده و برای دوره های آتی نیز میسر نخواهد بود را ندارند و شرکت در امتحانات دریافت گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری مستلزم قبولی در کلیه مراحل آموزش و آزمون مرکز آموزش بوده و خواهد بود لذا در خصوص حضور در آزمون سازمان این عزیزان نیز، اعلام میدارد، که به محض قبولی بازماندگان از آزمون های به موقع آموزشگاه، قطعا در صورت عدم حضور ایشان در آزمون سازمان، مرکز آموزش مذکور پاسخگوی دانشجویان خود خواهد بود و نشر چنین خبر مغرضانه ای برای دانشجویانی که حتی قبولی و دریافت مدرک داخلی ایشان در هاله ای از ابهام است جز خصومت و لطمه اعتباری به مرکز آموزش و تشویش اذهان دانشجویان فعلی نیست و تشخیص تخلف در این حوزه صرفا در اختیارات قوه محترم قضاییه در رسیدگی شاکیان احتمالی بوده و درج اخبار با ذکر عنوان متخلف بدون تحقیقات کامل و عدم وجود رای مرجع رسیدگی به تخلفات، مغایر با رسالت رسانه میباشد.
در خصوص برگزاری دوره های جدید دیسپچری نیز با بخشنامه تیرماه ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی امکان دریافت گواهینامه از آن سازمان وجود نخواهد داشت اما این به معنای عدم امکان ارائه آموزش در یک مرکز آموزش خصوصی نمی باشد، لذا علاقهمندان به رشته دیسپچری می توانند با مراجعه به این مرکز و بهره مندی از اساتید مجرب و خبره این حوزه، از تعلم این تخصص، بهره مند گردند و علاوه بر کسب دانش و مهارت دیسپچری، مدرک صادره از مرکز آموزش را دریافت نمایند تا در موارد جذب نسبت به سایرین دارای دانش بیشتر و مهارت بهتری باشند. همانطور که، دانشجویان دوره جدید رشته دیسپچری پرواز که در حال برگزاری بوده و جناب خبرنگار نگران آنان می باشند، توجیه شفاهی و کتبی شده اند و با رضایت و علاقه فردی و با علم به عدم امکان دریافت گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری در این دوره شرکت نموده اند که مستندات آن هم موجود می باشد.)
در پایان به استحضار می رساند علی رغم قدمت و اعتبار آن خبرگزاری وزین وسبقه حضور در رسالت رسانه ای، اولا با وجود صرفا ۱۵ دانشجوی مورد نظر، خبر فوق بیش از ۱۵۰ پی نوشت کاملا توهین آمیز در ذیل خبر بدون هیچگونه رصد و فیلتر، منتشر گردیده که هر فرد با اسامی مختلف و تنها با یک ایمیل مشترک اقدام به درج توهین نموده اند و البته که، توهینشوندگان نیز نسبت به این بی توجهی در نشر اکاذیب توهین آمیز، که کرامات انسانی و رسالت رسانه ای را زیر سوال برده است شاکی می باشند.
با عنایت بر موارد مطروحه، خواهشمند است با توجه به لطمه اعتباری که از آن رسانه با نشر خبر مغرضانه مذکور صورت پذیرفته تصمیمات لازم را در خصوص خبرنگار مربوطه و خبر فوقالذکر، مبذول فرموده و نتیجه را به این واحد اعلام فرمایید.
بدیهی است این مجموعه حقوقی امکان ارائه کلیه مستندات مربوطه در مراجع قانونی ذیصلاح را دارا بوده و حق هرگونه شکایت و طرح دعاوی حقوقی علیه افراد و مجموعه هایی که قصد تخریب این مجموعه و برند را با انتشار اخبار کذب داشته باشند را بر خود محفوظ می دارد.»
گفتوگو ۴۰ دقیقهای با فارس سوءتفاهم است
توضیحات فارس: پس از مطالعه جوابیه فوق لازم است چند نکته در خصوص این جوابیه ذکر شود.
۱ـ اینکه روابط عمومی آموزشگاه تا قبل از ارسال جوابیه به هیچ عنوان با خبرنگار ما ارتباط برقرار نکرده و تماس تلفنی ۴۰ دقیقهای با خبرگزاری فارس کاملا اشتباه است، به نحوی که فرد گزارشگر به صورت غیرعمد از جانب آموزشگاه به عنوان خبرنگار فارس درنظر گرفته شده بود که این سوءتفاهم با اطلاع به مجموعه مذکور برطرف شد.
۲ـ در رابطه با ناهماهنگی ایجاد شده در برگزاری بدون مجوز دوره که باعث سردرگمی حدود ۲۰ دانشجوی آموزشگاه شده است، آوردن اصطلاح تخلف خالی از لطف نبوده و البته عنوان مجرمانه نیست، بلکه تذکری به مجموعه مذکور در رابطه با حل مشکلات بهوجود آمده است که نیاز به پیگیری سازمانی دارد، البته عمل نکردن به دستورالعمل سازمانی هواپیمایی کشوری مصداقی از سرپیچی از قانون است.
۳ـ یکی از موارد نارضایتی دانشجویان آموزشگاه طولانی شدن دوره دیسپچری بود که آموزشگاه مذکور علت این مساله را در جوابیه خود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس آموزشی مطرح کرده است، درحالی که هیچکدام از سطوح آموزشی شامل آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور بهطور کامل در ایام مذکور تعطیل نشد و بهصورت مجازی ادامه پیدا کرد که در صورت صلاحدید مجموعه این روش آموزش میتوانست به کار گرفته شود.
۴ـ اصطلاح آموزش هوابردی و پرداخت مبلغ ۱۷ میلیون تومان در مصاحبه با گزارشگر مطرح شده بود و خبرنگار ما بلافاصله پس از اطلاع از اشتباه گزارشگر، موارد مذکور را اصلاح کرد.
عدم همراهی سازمان هواپیمایی علت عدم اخذ مجوز!
علیرغم آنچه مطرح شد، پس از مطالعه جوابیه با روابط عمومی آموزشگاه مذکور ارتباط گرفتیم که وی در رابطه با توضیح مطالب فوق اظهار کرد: دوره دیسپچری جاری دومین دوره ما در آموزشگاه است، به نحوی که طی دوره اول تعدادی از فارغ التحصیلان در شرکتهای هواپیمایی بهکارگیری شدند، در حالی که بلافاصله پس از ابلاغ سازمان مبنی بر لزوم اخذ مجوز، درخواست گرفتن گواهی برگزاری دوره را مطرح کردیم و حتی بازرسی از واحد شهرستانی ما در مرداد سال گذشته انجام شد، اما پس از گذشت چند ماه در اواخر سال گذشته به ما اعلام کردند که دوره دیسپچری را تعطیل کنیم که با ثبتنام دانشجویان این دوره، عملا این کار منطقی نبود و به همین علت ادامه دادیم.
وی در ادامه به بخشنامه خرداد ماه نیز اشاره کرد و گفت: بالاخره پس از چند ماه پیگیری با ابلاغ بخشنامهای اعطای مجوز به دوره دیسپچری ما را لغو کردند که موجب نارضایتی دانشجویان شد، به همین علت ما نیز از سازمان هواپیمایی بابت عدم اعطای مجوز به آموزشگاه به عنوان اولین مجموعههای آموزشی هوانوردی کشور شاکی هستیم،البته تمام تلاش خود را بابت پذیرش دانشجویان فعلی در سازمان هواپیمایی کشور بهکار میگیریم اما لازم است که سازمان نیز ما را در این امر همراهی کند.
اطلاعرسانی عدم معرفی به سازمان برای داوطلبان جدید دیسپچری
روابط عمومی آموزشگاه هواپیمایی مذکور در رابطه با داوطلبان جدید دیسپچری نیز توضیحاتی داد و افزود: با توجه به بخشنامه مذکور، به داوطلبان جدید رشته دیسپچری اعلام میکنیم که این مجموعه فارغالتحصیلان را برای اخذ گواهینامه به سازمان هواپیمایی معرفی نمیکند.
وی در پایان دربارهی طولانی شدن دوره دیسپچری مذکور اضافه کرد: عدم کیفیت کافی برای برگزاری دوره مجازی این رشته که جزو دروس سخت محسوب میشود، موجب تعطیلی دوماهه در ایام کرونا و انتقال مکان آموزشی به جایی بهتر شد که همین اتفاقات علت تاخیر در فارغالتحصیلی دانشجویان شده است، البته غیبت کلاسی و عدم قبولی آزمونهای تحصیلی از جانب دانشجویان این مساله را تشدید کرده است.
براساس مطالب فوق، از سازمان هواپیمایی کشوری میخواهیم که پذیرش دانشجویان دیسپچری موسسات آموزشی که قبل از بخشنامه آموزش دادهاند را براساس صلاحدید تسهیل کند تا این روند از این به بعد اصلاح شود، همچنین از موسسات آموزشی هم میخواهیم که قبل از برگزاری هرگونه دوره آموزشی از مرجع قانونی و سازمانی خود مجوزهای لازم را اخذ نمایند.
نظرات بسته شده است.