مدیریت هماهنگ مرزی در مرزها باید به گمرک سپرده شود

رئیس کل گمرک ایران گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون امور گمرکی، مدیریت هماهنگ مرزی در مرزها باید به گمرک سپرده شود که این قانون اکنون مسکوت مانده است.

نقل از گمرک ایران، علیرضا مقدسی در یک برنامه تلویزیونی، اجرایی نشدن ماده ۱۲ قانون امور گمرکی را از مهم‌ترین چالش‌های گمرک دانست و اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون امور گمرکی مدیریت واحد مرزی بین دستگاه‌های دخیل در امر تجارت در مرزها با گمرک است که این قانون اکنون مسکوت مانده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره با اهمیت اجرای این قانون برای هماهنگی بیشتر و تسهیل و تسریع و انضباط بخشی به تجارت خارجی افزود: اجرایی نشدن این قانون سبب کندی در کار تجارت و عدم هماهنگی بین سازمان‌های دخیل در امر تجارت و تصمیمات موازی از سوی دستگاه‌های مختلف خواهد شد. بنابراین برای سرعت در کار تجارت تصمیمات باید به طور متمرکز در یکجا و بر اساس ماده ۱۲ قانون امور گمرکی توسط گمرک اتخاذ شود.

وی گفت: چنانچه این تصمیمات به طور متمرکز توسط یک سازمان انجام نشود، گمرک نمی‌تواند به عنوان سازمانِ مجری سیاست‌های تجاری کشور در خط مقدم اقتصادی کشور، وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر برای گمرک مجوز استخدام صادر نشده است از سازمان‌های متولی خواست برای استمرار در خدمات رسانی مطلوب و به هنگام در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.